Historia

Natten den 18 februari på min dotters födelsedag och min fars dödsdag anlände ture kl 02.11 i en fd röd opel kadett. Han klev ur bilen som den kung han föddes till, visserligen en svansviftande vilt hoppande och pussande kung.... men ändock en kung!

De tre första veckorna ägnade vi åt brottning och uppfostran av både hund och matte. Mattten lärde sig snabbt - att ha korv i vänster ficka och en spenkopp i högra. Turetrix fick lära sig lite av livets hårda skola...

Hyss har han hunnit med: käka upp ca 5 disktrasor (undras om han har fått disktrasor i modersmjölken ;), övat inför baywatch -hoppat ner i badet med min 17åring - inte poppis!!! :) Han har hunnit med att käka upp en hel klase bananer - bara lämna skalen... Han har åxå funderat över sommarjobbet på Coop som pantflaskeplattare (han är bara bäst på att platta petflaskor med tänderna)... Om matten inte behagar vakna så kommer han och lägger sig utanför sovrumsdörren med ett gäng skålar som han behöver tugga och ev hoppa på så att han får liv i skrället..

Yepps, det händer mycket med kung-gullture <3 <3 <3




Kommentarer
Postat av: Lillemor & Nova

Vad roligt att ni har kommit igång med bloggandet en bamse kram fån syster/yster Nova

2010-03-23 @ 20:25:55
URL: http://novas-blogg.blogspot.com
Postat av: Marita

Ha ha ha du är ju född bloggare :)

2010-03-23 @ 20:51:35
Postat av: Ewa

Hmmm, ja det där med disktrasorna är nog ärftligt :-)han började sin lilla ovana här hemma hos oss. Lite dekorativt är det också, ibland sket han blått och nästa dag rosa.

2010-03-23 @ 20:56:10
URL: http://www.fozasos.se
Postat av: Pappa Nio m flock

Åh vad roligt,nu kan vi ju följa er på nätet oxå :)

Hör av mig om jag kommer till Gve med matte under påsken.



Kram från pappa, farmor och faster & gammel fammo ;)

2010-03-23 @ 21:03:18
URL: http://www.newstorykiwi.se
Postat av: Ida å Nemo

hi hi... du är bra på att skriva =)) och ture är en finurlig liten kille =)

2010-03-24 @ 00:10:34
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Junior

Jag ärter å disktrasor, jag har gömt undan några så vi har när vi träffas nästa gång!!!

Pöss från Junior

2010-03-24 @ 10:46:20
Postat av: Petra

Underbart att få följa GullTure på nätet, ser att han fortfarande gillar disktrasor :) Han är väldans saknad här med alla sina fina upptåg, han har ju en hel del av den varan :) Om du vill ha foton på honom kan du hojta till för jag har en hel del av den varan på honom.

Hälsningar

Petra

2010-03-24 @ 16:31:21
URL: http://picantes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0