det rullar på...

Förra helgen blev det ju en hel del mys med Matten, Moa & Flizan :) Jag hade väckningsuppdraget på trött-tonåring, vilket jag tycker är himmelans kul!! Bara att kasta sig upp i sängen, hoppandes likt Tiger i Nalle Puh, gärna nyrastad och blöt om fötterna.... Människovalpen börjar genast knorra för att senare gå upp i falsett - Tuuuuuureeeee GE dig för in i h-vete!! Alltså de har sånt språk de flegmatiska sovtutorna.... Men kul är det ;)

På lördagen fick matten för sig att vi skulle gå/lubba Karlsviksloppet, vilket det fanns en sträcka på 500m (- = för Barn Matten ^^...), en på 4 km och en på 7 km... Vi valde då att promma 4 km sträckan med Carina och hennes son Victor med tillhörande kompis. Då startsignalen gick och hurtbullarna började kuta så var jag ju inte sen att haka på... MEN då hade jag en vilt stretande matte i andra änden av snöret som tyckte att vi ska GÅ... ^^ lata männska! Jajja, vi tog oss runt och fick till och med pris - en vattenflaska! Vilken jag tyckte direkt att jag kunde platta, eftersom jag är pant-flaske-plattnings-expert  :-*. Himmelans trevligt var det, mycket folk och en liten irriterande trasselsudd. Jag brukar ju gilla andra hundar och i synnerhet småttisar men denna var jag tvungen att visa var skåpet ska stå - jajja!

moa å matten festar på thaimat - note: det är cola i moas glas :)



välförtjänt förtäringsdax efter trevliga Karlsviksloppet ;)


I går skulle vi ut och turelura lite.. jag å Matten... Vi startade med att matten gick ut ett spår till mig och då vi väntade på att det skulle få sin liggetid så körde vi lydnad på fotti-plan. Då vi var nästan färdig (höll på med platsliggningen som sista moment) så ramlade det in ett gäng trevliga fotbollstjejer som tyckte att jag var underbar, så vacker å så.... Jag lutade mig genast emot dem och delade med mig av mina hårtussar och blev kliad järnet. De tyckte att vi skulle komma dit och träna varje gång de hade fottiträning dvs 3 gånger i veckan, vi blev även inbjudna att kolla deras matcher - fasen kanske man blir fotbollshuligan nu då ^^ ....DET vore ganska passande egentligen!!
Sen blev det att ta en tripp till Boden där vi prommade Boden runt tror jag, med mattens kompis Jessan - det är som trevligt att få in lite nya dofter i sin snok :) Nöjda och trötta blev vi iaf...

Ha D!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0