mycke´ å göra....

Toppenkille


Jaaa, vi har verkligen haft fullt upp här! Förra onsdagen kom hussen så då blev det sedvanligt massa-mycket-mest-mys å gotta-god-mat =))) På torsdagen blev det dax för stora-pinn-koll-promenad igen...  Men denna gång så var det inte i hussens skog utan en annan, där träden stod rakt upp som de ska... Mycket knatning blev det,,, vi hade även med oss André som hjälpte till att försöka utrota myggen (inte helt lätt ska jag säga ^^.... ) Jag hittade dessutom världens kladdigaste dike att hoppa i - matten blev något förtvivlad eftersom vi inte hade vår vanliga slitna wowla med hundburen i... utan hussens fiiiina bmw - hhhrrrrrmmmm...... Jajja!! Man får ta det i hussebranchen ;)

På fredagen hjälpte jag hussen att motionera hojen en bit... ner till hamnen, sen tog vi en bad å prommetur (i betydligt renare vatten denna gång :*)

På lördagen var det dax igen - upp kliver partyprissarna och bestämmer sig för att vi ska åka på skogsmässa till Umeå!!! Hoff, hoff... in i beamern (=bmw´n) igen hämta upp kompisar till hussen å matten sen bar det av igen... Jag gillar inte riktigt att åka i bmw´n - trivs bättre i mattens blekröda wowla med min bur i.... I Umeå fanns en massa gubbs i rutiga skjortor, keps å skogsbyxor (och pluntan i bröstfickan :) Himmelans varmt var det åxå, men jag fick dricka vatten hos nån försäljare, käka hammisar, provsitta i en skördare, knalla omkring på väldans vingligt golv, å skottprov var det åxå (lerduveskjutning), mm..  Åsså skulle de tvåbenta ju-typ hela tiden - stanna för att titta på nåt, eller surra med nån - så så fort de stannade siktade jag in mig på ett par lämpliga dojjor att luta huvudet emot och lade mig ner. Skoj var det i af :) På hemvägen stannade vi hos ett par och provade hoppa studsmatta (fast egentligen var det Per å Sara som var där för att provköra en bil, MEN - vi hittade en stooor studsmatta!)- skitskoj juh! Men ett tips... - om ni hoppar ner från mattan - spring inte under för då kan man få ett par 43:or i planeten^^.



surr å surr... jag vilar väl då....


Jag har fått en ny leksak - som flyter,,, men hussen å matten litar inte på att jag ids hämta den så de har knytit fast en lina i den - skitkul - då kan man köra lite bett på lina åxå :)

På måndagen kom Moa och GullFlizan - huga vad länge sen man myste å sov med dem!! De tyckte att jag var liiite bökig till att börja med men sen insåg de väl att det bara är min stora kärlek som gör att jag blir lite överjobbig ibland ♥

Nu har matten packat igen... i morron bär det av upp till Gällka å Mampa....

Gla´Midsommar allahopen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0