vårsemester.... oh-lala´..

Matten har fixat sig vårsemester =))) - himmelans bra tycker jag! Vi prommar å prommar, både i skogen och i stan - riktigt trevlans. Matten har ju beställt finväder hela ledigheten, så få se om det blir så... det är faktiskt det enda hon brukar ha tur med,,, vädret alltså ;)

dragkamp med pitbullsheltien... attans så hon kampar det lilla stycket ^^...



Här har livet annars levt som vanligt,, mattejobb, härliga prommisar, soffhäng, moamys osv... Matteskrället har börjat att damma av lite lydnad inför vår/sommarsäsongen... Det blir ingen agilitykurs för oss så vi ska se om vi kan få ihop lite välbehövlig brukslydnadsträning :P .... Inte nu för att jag tycker att det är särskilt nödvändigt,,, då man kan sitta framför spisen och lukta på matosen... Sen har det ju gått några disktrasor....


jag, bror min Nash å lille Flirr å BästaHasse




Sen har vi ju faktiskt börjat grillsäsongen... jag, Flirr, Moa, Ronja, Roxie, Mira med matte å husse, Essie å Samojeden med matte å husse samt en frusen dalmatiner med icke frusen matte var på grillafton faktiskt... Vi hundar fick ju ha "bas-träning" ^^... som min matte som tydligen tränat nån Oden-Odåga i det militära förr... sade... Men hon har ju faktiskt en liten svaghet för våra vackra bruna bedjande ögon så hon var korvutdelare till oss stackars "bashundar"... Himmelans bra faktiskt :)

grilltime medels basträning med korvutdelning ;)... ser ni mig??



jag på min utsiktspunkt på basstationen :)



Jag har faktiskt blivit riktigt snygg å välformad säger matten, dietfodret har börjat att visa effekt - trots att jag ibland inventerar moas gömmor i hennes väskor.... Häromdan hittade jag faktiskt en maxibag sourcream-chips i hennes rum.... oöppnad dessutom ^^... Så vafasen! Man måste ju få unna sig lite ibland, såååå jag smällde i mig hela påsen faktiskt - gissa om det satt som ett smäck i lillkaggen :D. En annan dag så hade hon faktiskt ebb i väskorna, så jag fick knapra på en kofta istället, har ju hört att lamm smakar som kofta så jag tänkte att - try it, man måste ju prova! Och faktiskt, gick väl an men jag ides inte käka så mycket... jag är ju faktiskt på diet!

Njut i vårsolen!

brorsa-jävul!! nu tar jag dig... med Flizan i nacken....



Snyggbrorsorna... jag gillar ju faktiskt skrället i af... broderskärlek ♥...



härlig ispromme med lillsyrran å Flirr åsså mattarna förstås...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0