TureTandlös.... Toppendagar & Tjejer.....

TureTandlös
 
Hmmmm,,,, alltså nu ser jag ut som nån (Lule)Hockey spelare alt boxare.... (måste ligga på + hos brudarna då va?) Hockeyspelare å boxare brukar ju ha en förmåga att få gaddarna utslagna... bara det att jag fixade det på ett annat vis,, genom att köra kampleken.... HAh - jag har kämpat som värsta ninja-hunden med kampknuten åsssså bara vips -. så flög en tand!! Jajja,, det får man räkna med i kampbranchen.... Å matten hittade ju raskt på ett nytt öknamn till mig; TureTandlös.... Hrmpfff,,, hur ballt låter det va?
 
Jag å Flizan godkänner middagsföremålet...
 
"give me five" för käket! :)
 
Jag har haft värsta myset då jag har haft förmånen att få hänga med herrPj då han har ledigvecka och matten jobbar,, vi har myyyyst jamen nånting!! Prommat, åkt/sprungit skridskor, käkat go´mat, kört garagehäng med hans polare osv... Matten har fått haka med på nån prommis å go´middag ibland hon med :)
 
 
vackerhunden med Luleå stad i bakgrunden
 
 
Jag å matten är just hemkommen från ett ställe 17 mil härifrån som heter Jokkmokk... Dit har nämligen mattens bästis Marita och hennes lilla söta men ack så bestämda gråhundstik Tora flyttat. Vi dammade dit i går em och tillbaka idag på förmiddagen. Matten hann med att få barret fixat på  Clip-It & Kammarna, och så hann vi med både käk, promme och fika på "byn". Alltså i Jokkmokk verkar det som om det finns en skoter och minst en hund på varje gård! Fränt :-) + att byns alla ca18 åringar (killar) kör omkring i volvo 740´s och har keps placerad med skärmen snett uppåt och skogsbyxor som favvoplagg :))))
 
Till helgen är det slut på friden... Då kommer sNisse hem... Han har ju varit och hälsat på sin syster uppe i Gällka och nu är huliganerna påväg hitåt - herregudens! Jajja få se om man måste styra upp honom lite igen.....
 
Moa har man ju fått ta hand om då hon var krasslig, ligga i sängen och se till så att hon inte frös då hon hade feber, jag är faktiskt en helt fantastisk rehabiliteringshund. Till och med så att jag låg på + hos Moa, vilken otroligt nog ofta tycker att jag är lite jobbig... hm.... ??
 
Flizan är sig lik igen, snäll å söt och fantastisk att ha som mulningsobjekt i snödrivan. Livet är bara underbart ♥
 
Måste åxå ge en stor eloge till alla skoternördar som flänger omkring i skogarna! Vad hade vi gjort utan er?(fått hänga på stan va?!) Tack för fantastiska spår!! :)
 
Ha det gott allesammans :)
 
härlig promme -25 grader vid vackra Hertsöträsk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0