kalas, båt, semester och framtid...

jag å Flizan bestiger berg :)
 
Long time no seen.... som vanligt så är det ju ganska glest mellan gångerna som "jag" skriver... Jajja är väl det bästa ord man kan komma undan med det mesta (just det ordet nyttjades flitig av mattens salig far... )
 
Det har som vanligt hänt maaaasssoooor i Turelivet.... Jag kan väl börja med att jag och team Hussen har blivit anmälda till Paltprovet i akl spår (tuuur att det blev hussen för matten måste man ju alltid leda ut ur skogen då hon går vilse till å med på Ica Kvantum... ;) Paltprovet är en tävling i början på augusti i Piteå... ska bli grymt spännande att se om hussen kan sköta sig.... Vi håller på att jobba bort endel dubbelkommandon och otyg som han har för sig ;) herregudens en till virrpanna att hålla reda på - som om man inte hade nog med matten.... jajja, har man tagit ett ansvar på sig som husse-hund så får man väl ro han i land hehehe...
 
jag behöver möblera om kuddarna i hussens soffa... :)
 
Vi hade en helt underbar träningsdag ute hos goa Lena Tamrell och Qlura på Kallaxön med kompisarna Charlotte Söderberg och Janne Eriksson med sina Ztella och Enzo samt barna Andrea och Jacob... Det bjöds på fina träningspass, sol, bad och gooood grillad mat :) Matten fick tjuvlåna Flizan och köra med henne... det lilla skrället är ju förjäkla talangfull faktiskt....
 
platsliggning
 
huga läskigt att simma :/
 
På tal om snyggFlizan så ska hon dels bli Öjebybo med Moa här i augusti... så då blir det jag å matten igen.... jajja, det får väl gå, tydligen så ska ju ungskrällerna ut ur bona förr eller senare.... Flizan är just nu uppe i Gällivare och dejtar nån slashas till sheltiehanne som visst ska vara såååå gudomligt snygg... HAh... vad kan en sån gå upp emot en snyggTure ^^... synd att man är ju kastrat då... ¨å Flirr lite för liten.... jajja... detaljer ;)
 
jag håller handen... -det ska nog gå bra det här... -lugn hussen, jag finns här för dig....
 
Hussen har ju skaffat sig en jamen-värsting till massagestol vilken kan göra det mesta utom "happy ending"... vad de nu menar med det.... ^^... I alla fall så måste jag ju ha koll på honom då han ligger i den... Han kan nog dö... Det låter som det i af... Eller så låter det som han håller på med nåt annat... fast då brukar jag inte vara så poppis att ha i närheten ;/.... Bra för kroppen ska den visst vara i af... Herregudens -  tänk om vi hundar hade haft tillgång till alla de attiraljer, medikament och behandlingar som tvåbeningarna har... ja då hade vi ju garris levat i 100 år!
 
hussen - du behöver nog lite mun-mot-mun metod...
mattens findyrblomma ;)
 
Matten å Hussen har ju semester - har firats in ordentligt både förra helgen då hussen fick det och det var Hamnfest här i Luleå samt i går då LilleSkuttMatten fick en riktigt fin dyrbar blomma av mig å Hussen samt skumpa... Snacka om att hon blir fjolligt rörd.... Hussen å jag är en sjudjävular till att fixa bäst-presenter ;))
Då det var Hamnfest så fick jag å Flizan följa med på stan på dagen å kolla in folk, försäljningsstånd, matställen, karuseller osv... så vi hade lite koll på vad herrskapet pysslar med på kvällarna... Men jag har ju sett hur de blir av det där "sprattelvattnet" de bälgar i sig... Å svamliga men ruggigt roliga sägs de bli.... Vojne!! Sen tappar de ju tidsuppfattning och man måste invänta dem tills det att de behagar dyka upp hemma... Herregudens det är ju som att vara tonårsförälder!!
 
så här vinglig blir man av vin ;p
 
å go å glad blir man visst ;p
 
Matten är ju som alla säkerligen insett.. lite vilsen ibland... inte bara ute i stora skogarna, affärerna, nya ställen, parkeringsplater,,,, osv, osv... Så ibland så behöver hussen låsa fast henne ;) En  kvinnas plats är tydligen vid spisen hehe... Inte mig emot - en matte vid spisen är rätt ok... fast det vore nog bättre att låsa fast hussen eller hussemamman Kerstin, vilka inte är så snåla och tycker att en Ture behöööver ju åxå få nåt gott :) - Bra tänk där!!
 
 
fruntimmer/mattar är förjäkla bra att ha vid spisen ;pppp
 
Garagehäng har det ju åxå blivit endel av, man måste ju vara arbetsledare och se till så att båtskrället fixas ordentligt och blir helt sjödugligt innan man ska ut på de stora vattnen..
 
hallå! fixa båten nu va?!
 
Matten har ju blivit en riktig akvarienörd - så nu har hennes kära scalarer, platysar och malarna Fille å Tobbe fått sig ett 300 l akvarium!! Herregudens så de trivs och matten kan ju hinka ut tv´n för den är då absolut onödig då hon har firrarna att stirra på istället... de bjuder ju i och för sig inte på så mycket nyheter eller action,,, men matten är nöjd.... En nöjd matte - är en bra matte ♥
 
 
Gomat fixas det ju både nu å då.... Igår vankades kyckling grillad på ölburk :) fasen - grymt gott! Det är som härligt det här med semester... Vi hundar gillar det skarpt - mattar å hundar tillsammans, go´mat och en massa myyyys - Trevlans sommar allesammen! Kram
 
kyckling grillad på ölburk ;)
 
TureTrötter
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0