Kära bror, Flizan och snart är tomten här....

Husse - KOM neeer!!
 
 
Hösten har ju bara svischat förbi... Det har inte blivit mycket till skrillo-åkning/isbanekrafsning/bambimatteknatteåkning.. under denna för-vinter... endast 2 gånger har vi varit ut!!... Jag å hussen hade en fantastisk fredagseftermiddag på isen medan matten tyvärr var tvungen att tjäna pengar till hundmat å wettextrasor... Fast hon fick följa med dagen efter, men då hade det snöat, så det var lite "tung-kört"...
 Annars har det mest blivit go´prommisar runt och i kring vackra Luleå (man måste ju göra reklam för hem-stan´juh ;)
 
Bambimatten på hal is..
 
 
 Förra söndagen hade vi köttsoppe-prommis med vännerna Janne och Challan med finvovvar; Enzo - det var han som hade fixat köttet till köttsoppan minsann.... - en riktigt trevlans gråhundskille, och tillika älgarnas skräck! Samt den snygga schäferbruttan Ztella,,, ^^.. Vi fyrbeningar fick följa med och promma. men sen fick minsann de tvåbenta äta köttsoppa ----- alltså,,,, det här med att det ska/bör räcka med kulor för oss hundar och att vi ska "må mycket bättre på bara dessa".... Tror jag inte ett dugg på!! Hrmmfff... HUR mycket har inte JAG testat det vavavavavah????????
 
 
 
 
 
I förrgår var jag, matten, BästaHasse å BrorNash ute på prommis... Vi har inte setts sedan för-sommaren... Alltså - Nog känns det ju lite att man fått gå över på Dietfoder (OBS!! Icket seniorfoder - enligt hussen - Ture är INTE gammal!!....) I alla fall, efter prommisen, blev det ju sedvanlig go´fika hos Olofssons,, Supermatten Ann-Marie hade ju fixat after-promme-fika och "glömt" att ta upp brorsans mat.... Vilket snabbt slank ner i kistan på hungrig herr T...Brorsan är nämligen sån att han äter en kula nu och en kula då... och inte som en annan ...  vräker i sig allt då man fått de magiska orden: Varsågod!:)...... Fick även höra en historia som får en att SkÄmmAs..... Alltså (Suck!!!...) Lillelille brorsan.... -Har man inte alltid försökt att lära honom VAD som ÄR viktigt..... MAT!! Vi är född jägare med jaktlust, vilket enligt en Tures mått inte räknas med att hålla på att jaga boll, trasor och annat oviktigt!! Nä - ätbart!! Det är ju det som får oss högt ärade hundindivider att överleva!! Hrmfff... -Hur hade man byggt upp denna vackra kropp på enbart Eukanuba-kulor??!!  HMmmm.... Åter till min ack kära bror... Han hade minsann stulit!!! Ann-Marie hade plockat fram två st kycklingfiléer, vilka hon å Hasse skulle inmundiga till middag... De var på väg in och handla en sväng, men A-M gick tillbaka till köket och upptäckte då att EN filé var borta.... :O... Hon frågade då givetvis Nashen med sin vänliga röst - Har du tagit våran mat?? Å VAD göööööör brorsan???!!! Skrället går in i vardagsrummet och hämtar filén och ger tillbaka den!!!! HALLÅÅÅÅ!! Har man inte försökt lära honom allt om "sväljandet-samt-se-oskyldig-ut-konsten"??? SUCK!!!
 
 
Jag å käre bror Nash
 
 
Jag har då både förfinat min stöld från jackor i af... jag river inte sönder hela fickan om det finns en frolic smula,,, jag försöker lämna den någolunda hel,,,=D  Tar bara choklad och annat gotta från bordet då de vänder bort blicken - tvåbeningar har ofta tankarna på annat håll och dålig hörsel har jag märkt... Så det funkar!
 
Annars så... har jag och hussen blivit med grävare... Han ska visst hjälpa mig att gräva ner alla goda märgben och andra viktiga stöldgods såsom handskar, sockar och dylikt här på tomten... (Eller? Vad ska den annars vara till?) Han säger att han ska ta bort stubbar... å - japps - däri kan man lägga saker..... Bara jag inte tappar i matskålen.... Vojnes! Får nog hålla den inomhus....
 
 Aha Be So Sweet = SötFlizan
 
 
BästIdolFlizan får vi numera bara låna ibland... Moa är ju som snål om henne.... Ganska trist men förståeligt - hon är ju en underbar liten brutta... Både bra och mindre bra är det att vara ensamhund - man får ju det mesta man vill han (annars tar man det vid tillfälle..) man får gosa järnet själv, får all uppmärksamhet och behöver inte dela bortskämningen eller kliande-händer med någon.... Man behöver inte jaga efter någon boll - bara för att HON vill ha den och JAG är egenyttig.... (det är fan jobbigt!! Hålla på att jaga bollar då man inte ens har intresse av det för att inte Flizan ska få den.... = synd om MIG... ;) Men ändå.... lite konkurrens hade ju inte skadat... (eller??? kanske är det mattens ord = valpsjuk :P )
 
Kung-Gull-Ture har ju återigen stigit i graderna - Jojjo! Nu får man minsann sova i sängen då hussen är lite mjuk och medgivande... Det tar sig sa mordbrännar´n!! ;D Hussar är minsann bra.... De kan även få de diktatoriska mattarna på nya tankar.... =D
 
Må gott och ta det lugnt i julruschen - det finns ett liv även efter skinkan ;)
Kramens!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0