Love is in the air....

Kär å galen! Vi har det inte lätt, vi grabbar alltså..... Jag har full förståelse för att det lätt brister för en kille som ser en gudomlars "hot" brutta,,, som dessutom "spelar" svårfångad...... Vojne! Min husse säger att jag är lik Peppe le Pue.....
 
 
Förstår ej VAD han meeenar??? ^^!!.... Alltså så här är det; Flizan blir ju någe-så-gud-förbaskat snygg vissa tider på året..... Eller är det nåt med hennes doft??? I alla fall så drar hon till sig hela Hertsöns lösspringande han-hundar, vilka ibland brukar stå utanför vår port typ 4 på morronen!! Vafasen! Har de inga egna hem att vara i VA, VA?! Jag som är en lagom "välpälsad" herre i mina bästa år, kastrerad dock.... Men torde vara ett gott val för en sån fin dam som lille Flirr.... Alltså det där med kastreringen liksom..... Jag måste ha fantomkänslor.... de artar sig i att jag blir så in i .... nordens kollrig i bollen,,, får konstiga tankar, blir liksom en riktig fjolla, är det sånt som kallas kåt-ma?.... Puckad - enligt matten..... SUCK! Jag har det inte lätt! I alla fall så avtar ju snyggheten efter en sådär 3 veckor.... Då är det helt fritt fram för (snö) mulning och sedvanlig terror av ture-ilsken sheltie.... Haha! Livet leker:)
 
suck.... vad trött man blir//Flizan
 
Om jag lidit av kåt-ma,,, så har då matten en god dos av glömska.... Lillmatte Moa, vilken bor i Öjebyn ca 6 mil hemifrån,,, råkade låsa ut sig från sin lägenhet,,, Matten skickade nyckeln, vilken råkade hamna på villovägar och blev försenad nån dag.... Då den äntligen kom fram........ Hade nyckel-borttappar-expert-wiklund-glömskastmatte................ Skickat FEL nyckel!!!! Vojne! Tur att lillmatten är härdad sen födseln,,, så hon fick vackert sätta sig på bussen och komma och hämta nyckeln personligen..... Vad trött man blir!!!!
 
 
 
Hussen är ute i obygden och letar snö.... Han hittar tydligen en massa "puder" uppe i vildmarken.... vad DET nu ska vara bra för.... Enligt hörsägen och vad man ser på bilderna så verkar de ju bara få skotta lös järnskroten.... Jösses vad de ska ljuga på kvällarna om vem som kört på värsta stället, vem som har bästa skotern, vem som hade störst tur och vem som bastar och dricker öl bäst.... Tvåbeningarna har nog inte det så tokigt i af... Jag tycker i af att hussens Cat (artic cat) gör sig bäst som Ture-hare,,, Jag skäller i gång den, åååååssså jagar jag ikapp den! Tyvärr går det inte lika bra med hussens jet-båt.... den får jag vackert sitta i, för jag är som liiiite dålig på att simma :P
 
ture-ligt nog fastnar ju inte hussens skoter så här!!! detta är säkert nån polar-is.... hrmfff....
 
Moa har börjat att övningsköra! Jag å Flirr får ju vara med vare sig vi vill eller inte........ Jag vill, Flizan som är gudomlars åksjuk - vill inte.... Jajja, vi får följa med i af... Det startas och stoppas, körs i rondeller och upp å ner för backar, vi parkerar å har oss..... Jag må säga att ungen kör nog hyfsat bra ändå....
 
 
 
Jajja,,, nog från Tut denna gång, ha det gott allahopens!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0