ibland har man det ganska olätt....

snyggFlora, gullFliz, jag å bästaMarita


Min matte är ju som även tidigare skrivet en aning förvirrad ibland (hon kan faktiskt vara rätt skärpt vissa stunder ^^...) Häromdan då hon var å tränade på gymmet så hade hon glömt sitt lås och lubbade upp till receptionen för att låna ett, varefter hon låste skåpet nogsamt........ bara det att hon låste FeL skåp... så efter en timmas träning då hon kom ner "på damernas" så satt där en männska och väntade på att få ut SIN jacka - jajja!! Det är tur att man har en matte som låser om sig då man inte är med och kan se efter prylarna åt henne ;)... (synd bara om männskan som fick vänta en timma på att få ut sina kläder ^^...... =D )

Jag har faktiskt varit hyfsat skötsam... förutom.... då Matten å Moa fick för sig att kolla på en större grannlägga så lade jag in protestveto direkt - genom att öppna sopskåpet och köra en grundlig genomsökning (hittade faktiskt lite sushirester å annat smått å gott... :) De var väl borta typ max 5 min.... Så det blev ingen ny lägga iaf.... Vi trivs ju faktiskt himmelans bra i våran ändå.... :)

Sen har jag tydligen lyckats med en god gärning - jehovas var å knackade på dörren, då skällde jag till ett gäng gånger med min basstämma så då matten öppnade dörren så var de genast med på att hon inte var intresserad av deras samtal å prylar.. Av nån ture-anledning så fick de just lite bråttom.... Alltså ska man inte ha konsekventa mattar å hussar - oftast får man ju bannor för gormandet vid dörren ^^.... Vi har det inte lätt vi 4benta.....

Jag å Flirr har ju lite bekymmer med sömnen... först måste vi sova med tonårsMoa, som vill ha sällskap då hon ska sova, sen då man nattat henne så kan man ju äntligen flytta ner på golvet.... Flirr intar då platsen under Mattens säng för att ha koll på då hon vaknar,,,, jag intar mattan framför Mattens säng - numera är vi ju portade från tröttsurgrinigMattens säng - så då hon vaknar så kör vi gemensam väckning för annars skulle hon säkerligen snooza i minst en halvtimma... Så upp med skrället! .... så man kan få morronmat,,, vi är nog minst lika hungriga som hon är på mornarna...... Mat är fasenimig viktigt som matten säger!

jag å Flirr kör lite pinnstökstjafs...


Har varit upp å besökt Gällka (Gällivare) och träffat mattens bästis Marita och hennes schäfer snyggFlora, vi körde långprommisar och go´mat hela helgen - riktigt myyys :)

Förra helgen har vi umgåtts med syrran Mira och hennes tvåbenta bästaVickan samt en liten, men ack så aktiv brud på 4 vid namn Grace.... På fredagen var även Matten med - då hade de hade vin å pizza å surr-afton. På lördagen fick jag slagga där själv för då skulle matten köra gul bil (oooovanligt - kör gul postbil, kört gul megatruck men nu kör hon även gul taxi - hon är fasenimig lite gulfixerad tror jag ^^.....)

I morn blir d promme med brorsan Nash å bästaHasse... hehe... det är som bra att mötas upp så man kan ge varann lite tips å tricks... bara det att jag är rätt så lydig utomhus medan Nashen sköter sig exemplariskt inomhus - vi kör en "deal" där då vi planerar nya inne å ute hyss för att hålla våra 2beningar i trim ;)

Puss å mulning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0