Brudar i läggan...

I fredags dök först mattes kompis Jessan in på sin Harley.... alltså jag gillar ljudet av HD & gixxerbikes... Det betyder att det kommer nåt gottÅkul med de ljuden.... :) HD = go´Jessan, Gixxer (gsxr) = Husse och gärna till det, en liten motionsrunda ;)
Det krävs en gsxr eller en artic-kisse 1000 typ för att motionera en TurboTure =) - fast å andra sidan är det ganska skönt att lufsa i skogen i hasorna på mattens gympadojjor.... trots lukten^^...
Sen ramlade mattes kompis go´Marita och SnyggFlora in. Matten å Marita var som Piff å Puff på julafton - de surrade järnet!! Som om de inte pratat med varann på evigheter ^^ - de surrar ju med varann i telefonen nästan varje dag men, men....
Åsså fick vi njuta av doften av aborrfiléer i bacon och gräddsås... snåljäklarna gav oss jyckar hundmat - Hallå!!! Hade hussen varit där så hade en Ture då fått smaka iaf... Fast hundkulor i sällskap med Flora ♥ är faktiskt inte det sämsta ;)

jag å systraMi ♥





På lördagen fick jag ha Flora för mig själv i några timmar då Matten å Marita gjorde stan. Å tillbax kom de med LillaSyster Mira - gullunge säger jag bara! MEN det är viktigt att visa sig macho - så att inte slyngelungen tappar respekten för storebror, så jag försökte köra syrra-mulning (jag brukar ju köra sheltie-mulning med Flizan, hehe...) men av nån anledning uppskattade hon inte det så särskilt... äh! hon lär sig!!

syrran å Hussen smyger sig på mig...


Turemulning :)



Jag har även lärt henne bära metallmatskål och spana från balkongen... Det är viktigt att lära dem bra-att-kunna-saker i tidig ålder... Försökte lära henne kattjakt åxå men skrället for iväg på småfågelsmygspan i stället... Jajja, i och för sig så är det kanske inte lika stor risk att man får en talgoxeklo i nosen som en kattklo.... Det har jag ju minsann fått erfara - men man gillar ju spänning!!


jag försöker visa syrran kattjakt i vägtunnel - fast kattskrället väste & levde om som 17!!



Lite grinig blev jag då hon snodde MINA grejor åsså fick jag inte ta tillbaka dem för valp-partiska-matten... Å dessutom försökte hon charma in järnet för hussen (lyckades goode gott ) MEN Han är MIN!! Enklast var att tränga sig före lillan och lägga mig på hussen då syns han inte så mycket (hrrrmmm... i och för sig så är det lite svårt att dölja en 1,90´s husse ^^...)

hamnmys...


balkongmys..



Nu är vi tillbaka i gamla gängor igen,,, Matte tog på sig post-stassen i morse å då vet jag... Tures uppgift till hon kommer tillbaka är att vakta huset. Eller... vila och ladda tills hon öppnar dörren då man kör ett överglatt matteälskardigöverfall med massor med kärlek och hundhår i! Fem hela veckor med matten å delvis hussen har suttit himmelans fint ändå! Mycket bus har blivit gjort :-*

Kramen!


Kommentarer
Postat av: vickan

ja lilla syrran hon har nog haft fullt upp i helgen ser jag ;) inte undra på att hon däckade pall när hon landade hemma igen =)



tack för barnvaktandet och glöm nu inte att höra av er så vi hittar på nå snart =)

2011-08-15 @ 21:07:01
URL: http://frykenkaos.blogspot.com
Postat av: marie å ture

jajjasimänsan! vi har haft full gas... Å vi slår en pling så får vi hitta på mer kuligheter ;)

2011-08-15 @ 21:11:34
Postat av: Maya

Halloj!

Det är alltid lika inspirerande att läsa dina inlägg brorsan! Du verkar ha haft en kanonsommar i år. Här det varit lite si och så med det! Två vidriga snorvalpar får jag dra omkring med de är i för sig ganska lättroade och lättlurade :-) Man leker järnet med dem så de blir alldeles i gasen och så helt plötsligt säger man när jag får tag i er ska jag göra valpsylta av er, jäklar vad de springer fort då :-)))

Mina människor börja jobba nästa vecka och det känns väl sådär men som tur är så jobbar husse skift så det är någon hemma här för det mesta.

Nå, nu ska jag tukta lite småsyskon! Vi hörs!

2011-08-15 @ 21:13:35
URL: http://www.fozasos.se
Postat av: ture

HA, HA, HA!!!! Valpsylta!!! Det Måste du lära mig kära Sis ;) Låter som mulning x minst 2 =) Ja, det måste vara jobbigt med 2 brorsor alltså... Fast säkert rätt underhållande med gängel-ynglen ändå... Njut av resterande matte å husse ledigheten! Ha d bäst!

2011-08-15 @ 21:34:49
Postat av: hussen

<3

2012-07-01 @ 05:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0