kossor, bad å matte utan gps...

Min matte är nog bland de mest vilsna tvåbeningar som finns - alltså hon går ju vilse på ett sketet appellspår (Suck!!)... Hon har ju kommit in i en spårperiod igen,,, och har så vidare tankarna på att vi ska starta en appellklass spår i år... * appellspår = ett spår med 2 vinklar likt en hästsko (4-kantig dock...^^), där varje "raksträcka" ska vara ca 100 m med 3 träföremål, vilka man ska visa slarvmajan var hon tappat dem - det kan löna sig ;-). Vanligtvis brukar fotfolket starta vid en väg/stig och komma ut på samma väg/stig.... MEN inte min matte....... Hon lyckas alltid gå som om hon skulle rita pi (= π ) med skrivstil som dessutom blivit halt.... snett alltså!! Åsså hamnar man i slutet långt ute i skogen, sen måste man lotsa virrpannan ut till vägen och bilen - Giv mig styrka!! Sånt tålamod man måste ha ibland - bara att bita ihop :§


vad trött man blir ibland....

Det här med sol och bad är vi dock rörande överens om att det "is the shit". MEN,,, matten gnäller om att; då vi badat och ska ligga och mysa i stranden så tycker hon att det är omysigt med en blöt sandig lurvboll på sig. Alltså men jag tycker bara att man ska dela med sig.... hon är ju inte särskilt hårig (tack å lov säger hussen ^^ :) så jag tänkte bara dela med mig lite...., sanden kommer på köpet :). Sen när hon väl coolat ner och lägger sig för att sola så brukar jag luta huvudet på hennes mage eller rygg... Då gnäller hon om att hon kommer att se ut som snubben i "Sällskapsresan" som somnade i solen med handen på magen, vilket gav ett tjusigt vitt avtryck... men hon kommer att vakna med ett tervhuvud på magen.... Tjusigt tycker jag i alla fall =D  =D

jag kvällssimmar faktiskt...

jag kan minsann hämta grejor åxå :)

 

jag mular handduk på hemvägen =)



Kossor, får, hästar och en massa småkryp åååsså katter förståss har vi runt knutarna. Kossorna är lite skumma tycker jag. Jag skulle hälsa på en och då fick hon en rikig kyss av elstängslet - fast jag tror ju att hon hoppade bakåt så det small bara för att hon såg en så respektingivande "Don Ture" - Så måste det vara ;). En kattklo har jag fått i näbben åxå... Fasen, jag skulle bara kolla vad kattskrället hade för sig under bodan så "Sssmäääck" satt en klo fast i min nos... Det var vid en morronrastning. Då jag kom in började hussen klia mig och frågade - vad är det här?? då han skrapade lös kattklon.... Jajja! Man får räkna med sånt i kattjägarbranchen ;)


TureTiger är kossornas skräck... (eller inte... lite läskiga är de..)

Ha så gott!


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Ja du Ture! Du verkar inte ha det lätt att kunna uppfostra matten din. Men och andra sidan händer det ju alltid någonting som man kan dra nytta av. Din bror skulle nog kunna umgås med dig för ett tag. Han skulle vara med på notorna direkt. Kramis brorsan (Niko)

2011-07-05 @ 21:27:04
Postat av: ture

ja brorsan! det hade ju vart skitskoj att umgås och stöka på i massor... synd att det är så långt emellan oss.... fast vi ses ju snart till mh´t i af :) tur ändå att jag har nash att rumla omkring med i lule-skogarna :) kramis och återigen Grattis Bror vad du är duktig!!!! (å din matte å...) KramKram

2011-07-06 @ 05:46:51
Postat av: Birgitta

Tack för det. Ikväll efter middagen så tyckte jag att det var dax för mig att få lite uppmärksamhet. Men det tyckte inte matte för hon sa någonting om att hon skulle lägga sig på solsängen en stund.Jag försökte också ligga där men fattar inte att de blir så arga hela tiden när man bara vill umgås. Finns det någon som får tag i en dubbel solsäng så hör av dig till mig Niko

2011-07-06 @ 20:21:52
Postat av: ture

japps brollan, ska genast slå dig en pling om jag får nys om nån dubbelsolsäng --- annars gäller det att vara påstridig... tjat och "jag glömde" är bra med mattar - de kan ge sig tillslut om man har tur ;) eller ett till alternativ; bara se dem djupt i ögonen och beskriv hur mycket man tycker om dem så vips så smälter dem =)

2011-07-06 @ 21:13:00
Postat av: Terra

Mohaaa :D Katt-klo!? Det har jag inte lyckats m hittils! Ja, förresten så blev d som jag ville ang. detta med "mamma-ledigt"...;) Inte kan hårt arbetande kvinnor ta ledigt mitt i karriären, (dvs tävlingssäsongen) heller!;)Ha d bäst o vi lär ses framöver! :)

2011-07-17 @ 18:39:58
Postat av: ture

BästasteTerra! så klok du är! snorisar hinner du ju ha sen... å grym är du juh... hade man inte vart kastrat så ^^.. kram å ses!

2011-07-17 @ 20:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0