huset fullt...


jag, Flirr å Mira


Nu i helgen så har vi verkligen haft huset fullt i hundar, jag å Flirr å Ronjas lilla prazsky kryskarik Roxie åsså min lillesyrra Mira... :) Jäddrans vilket hundliv! Matten har låtit som åskmoln då vi gjorde gemensam insats och släpade ut henne genom dörren - vi skulle ju bara tävla om vem som kom ut först ;)
Jag har fått stränga förhållningsorder om att inte springa över, mangla eller snömula Roxie eller Mira sååå Flizan har fått sig några snödränkningar, inget ovanligt i och för sig, men hon blir ju så jäkulens förbannad och luggas tillbaka. Hon ser lite rolig ut med tervskägg som fryser fast runt gapet på henne =)


surikaten Timon i lejonkungen eller Roxie?


Den där lilla sprätten Roxie har minsann övertagit våran Moa och hennes säng - det lilla skrället sover till och med under täcket!! Så jag å Flizan provade att flytta över till mattens säng ^^.... men dels så kan hon ju fasen inte ligga still åsså åker man ju ner då hon väl vaknar! Jag provade att säga åt henne - för jag blir ju lite grinig då jag är trött och ska hon då hålla på att stöka då man ska sova,,,, så jag gläfste till rejält  - MEN attans så matten kan gläfsa tillbaka, å ner åkte jag med öronen före.... hon är åxå grining så hon är trött.... Så vi har flyttat tillbaka till Moas säng igen,,, man får väl stå ut med den lilla prylen då :)



okayrå vi får väl samsas i moas bädd :)

man måste ju tvätta bort morronskräpet från syrrans ögon...



Matten är ju en smått förvirrad männska i bland (eller ganska ofta...;) ^^... suck! Då hon hade tvättstuga här i lördags så fick hon för sig att hon skulle tvätta sin frolicdoftande, tureslemmade jacka vilken hon hade på sig eftersom vi just varit på promme... Vips tog hon av sig den, dammade in den i tvättmaskinen och startade den.... Bara det att hon glömde att plocka ut nyckelknippan med öppningstaggen, vilken hon hade i fickan + Flizans hundkoppel ^^..... Jajja!! Då fick hon vackert sitta i tvättstugan tills den hade tvättat färdigt för hon kunde ju inte gå ut för då hade hon ju inte kommit in igen - KLANT!! Jag förstår inte hur folk menar då de säger sådan matte sådan hund... =)

Sock och disktraseätning har det varit dåligt med denna vecka,,, till och med Moa har börjat att hålla reda på sina pinaler, men jag har i alla fall lyckats sno åt mig lite god mörk mintchoklad som jag tyckte att Moa inte behövde någe mer... det var ju så lite kvar dessutom....

Må väl allahopen!

Kommentarer
Postat av: miramatten

väldans massa tack för att mira fick vara på kollo hos er i helgen =) hon berättade livligt då vi kom hem om allt skoj hon fått göra å vara med om =)

2012-01-16 @ 22:49:51
URL: http://frykenkaos.blogspot.com
Postat av: ture

vi får tacka för att vi fått sköta om gullklimpen ;)),,, hon är bara för söt.... då hon inte försöker knycka mina saker förstås ^^.... :)

2012-01-18 @ 22:31:34
Postat av: Catrine Forsell

Hej.

kikar här efter att ha läst Belgare i norr på fb...

Fin sida och fina hundar . har tidigare även haft Sheltie...



Kika gärna in på min sida www.goldtwisters.se och kika på mina voffsar.

Mvh Catrine

2012-01-29 @ 20:29:23
URL: http://www.goldtwisters.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0