Nytt År och nya trutvallor....


i väntan på matten...


Nyåret firades i Karlsvik - Luleås riviera med ett gäng roliga folk åsså jag å Flizan som fän då :) .... Fast jag fick ju inte vara med på storfesten med mat å sånt  av nån anledning... De ville inte ha med en stökig TurboTure till middan för 40 pers... - HM!! Jag hade ju lätt skött provsmakningen av både förrätt, varmrätt å efterrätt ...... faaast det var väl det folket misstänkte kanske ^^ ;) I alla fall var jag åxå med på 12-slaget på "stranden", vi/folket eldade upp några slags kinesiska ballonger åsså såg vi ju raketerna över stan - som om det skulle vara nåt att hetsa upp sig över - jajja folket blev då glad och skålade å skrålade - herregudens sånt ståhej för att det ska bli ett nytt år, ny dag, nya löften (vilka säkerligen ska brytas...) osv... Jajja! Huvudsaken man har kul iaf - och DEET hade vi :)



jag samlar mina saker på mattan bredvid matten då hon sitter och datoriserar å är tråkig...


Att ha en tonåring å en Flizan i huset ÄR himmelans praktiskt och skoj. Tonåringen är ju eeeen skvätt slarvig med sina saker vilket passar mig utmärkt - jag har fri tillgång till sängsovning, sockar, godis, petflaskor, åssså trutvallor - mumma! Alltså jag har nu förstått varför i vissa tillfällen tvåbeningarna håller på med sånt som kallas kyssar (har sett det på film alltså ;) Det är ju trutvallornas förtjänst! Godsmakande lypsyl, försvarets hudsalva, å läppstift - fast man får sån lustig färg av just läppstift... Hundpolarna ute på området kollar lite konstigt på en då man kommer ut på rastningsrundan och är rödrosa om tänderna, läpparna och nosen,,, det tar som udden av den respekt de vanligtvis har för en - äh vafasen! Man får helt enkelt ta det ibland,,, för gott är det juh!


vackra, goa moa <3



Igår hade vi inflyttningsmiddag för Moa - plankstek hade hon beställt, å vi fick sedvanlig dietfoder med en liiiiten skvätt gotta i. Åsså kladdkaka som efterrätt - Vi fick tuggben, funkade det åxå... Matten tjatar om att vi inte ska käka choklad... Mäh, jag har ju provat och överlevt,, flera gånger ;)

Hepp, hepp på er alla :)



sheltiemulning

timeout...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0