Bröllop, aningens med bus, jobbig sNisse å massor med höstmys....

 
 
JaHaa... nu får man skämmas ögonen ur sig igen.... Matten har varit slashas och inte skrivit in mina memoarer på en hel månad!!! Skärpning matten ^^ !!
 
Hur som helst så har det ju hunnit hända en hel del i mitt liv igen.... Efter 4 års dagen vilken min kennelmamma Ewa dyrt och heligt försäkrat matten om att, Då blir vi tervaneser lugnare.... Så vad gör man som det exemplariska barnbarnet man är man är - man lugnar ner sig! Det har inte gått en disktrasa sen min 4 års dag -- faktiskt!! Inga sockar heller... eller tröjor, inbrott i skåpar osv.....
 
soffmys.... å jag som "inte skulle få vara i soffan"....
 
 
Dels kanske det har att göra med att jag har umgåtts rätt mycket med hobbyexhussen, han har fått äran att sköta om mig då matten jobbar. Vi har hittat på en massa lattjo ihop (vilka matten fått deltaga i vissa av dem...) Ni vet grabb-grejjor å sånt - motionerat oss och 4-hjuling, prommat å cyklat Luleå runt, letat älgskånk, raggat BMW, suttit i givakt i tant Kerstins kök... DÄR får man gotta minsann!! Å den kloka damen och hennes kloke man har helt förstått det här med att en (hrmmmff.... =matte protest..) mager kastrat tervanes BeHöver God och Näringsriktig kost ♥ Jag säger bara det: Vägen till en jyckes hjärta, går genom magsäcken.....
 
Förresten aningens bus blev den en väldans sen kväll/morgon då matten å hobbyhussen var ute för att rasta mig... I ärlighetens namn så var tvåbeningarna ruggigt språksamma å fnittriga av nån vinaktig anledning,,, å glatt humör bara smittar ju av sig  - Å vips! Så hade jag gjort fynd!!! 2 fotbollar gjorda i plast!! Finns det nåt ljuvligare än att sätta tänderna i en sån och känna det ljuva pyset då luften går ur den och den blir platt som en pannkaka....... Jiiiiihaaa!!
Matten vrålade ett Ååååh Neeeejjj efter första bollen.... Då hon insåg att jag siktade in mig på boll nr 2 så försökte hon skråla ett förebyggande NNNeeeejjjJJ,,, men i vissa fall så funkar bara inte vi jyckars hörsel.... Detta var ett sådant fall....^^.... Jajja!! Dagen efter fick matten å hobbyhussen skamset plinga på hos grannen med barnen,  och be så hemskt mycket om ursäkt och be att få betala för de trasiga bollarna så att inte barnen skulle bli allt för ledsna... Men det fick de inte, den kloke herrn tyckte att jag kungGullTure var en utomordentligt fin jycke - han hade ju haft belgare han åxå,,, en malle... :)
 
så duktig jag är!! två bollar mindre i stan ;-)
 
Vi har varit på ett sagolikt bröllop åxå! I rockabillystil :) Mattens systerdotter Emmelie fick sin riddare av gul truck Joel (han jobbar i Aitikgruvan i Gällivare med att köra megatruck..)  .... Å gudars så vackert! Hade man kunna gråta så hade jag nog gjort det... Mina flattisbrudar Saga & Triss var nämligen brudtärnor - såååå vackra i sina rosa halsdukar! :-*
 
Saga & Triss med herr å fru Hannu
Det vackra brudparet Hannu
 
 
sNisse fortsätter dock med hyssen, badar i MIN å Flizans vattenskål, han har badat även i toalettstolen, och sitter gärna och fluktar på badkarskanten... Mattens få blommor är numera i princip jordlösa, då det lilla skrället får för sig att antigen välta ut jorden eller alternativt skotta ut det ur blomkrukorna då han sitter i dem,,, bladen ser inte heller särskilt glada ut någe mer.... kanske är de kattallergiska =) Skrället tror även att han kan apportera mössa... Han har knyckt Moas hemstickade mössa som han bär omkring och lattjar med... S U C K säger jag bara.... Herrejösses vad en sån liten kan stöka till det så mycket! Dessutom får vi ju ingen riktig nattsömn med skrället i huset... det är som ganska oundvikligt att vakna då han välter ner mattens megakrukor från fönstren alt springer gatlopp i hela läggan...... Jajja,,, man måste nog ringa kennelmamman och höra om när katter blir lugnare...... inte om 4 år va????!!
 
Nej ta hand om er och varandra! Mys järnet!
KramKram
 
ibland blir man ju bara så trött.....

Kommentarer
Postat av: hussen

tror vi måste ge hussen rättigheter att uppdatera bloggen för matten verkar slashasa som tusan med att dokumentera tuts äventyr. jag vet ju att det händer en jädra massa intressant i vovvens liv!!!

2012-12-30 @ 03:27:42
Postat av: ture

såååå sant!! slashasmatten latar ju bara sig heeela tiden ;)

2013-01-03 @ 17:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0