höstfrossa....

jag å Flirr vid underbara Hertsöträsk en vacker höstdag :)
 
Alltså det går åt pottaheikki med min diet.... jag är ju typ fitness-ture,,, aaaningens rundare nu kanske....
Matten håller ju på med diet-foder för mig å Flizan dessutom håller vi ju igång endel,,,, såå då behöver man ju naturligtvis få i sig mer att äta.... men snål-matten tycker att vi ska nöja oss med diet-maten, morgonosten (vilken även lillsNisse åxå sitter och tigger till sig då matten fixar sina morron-mackor), ev lite duktigFrolic och kanske en å annan matrest.... Men!! Det är ju absolut för lite!!!!! Det är ju för sjutton orättvist, som matten vräker i sig!! Ni skulle bara veta... :/ .... Så TureDuktig som man åxå kallas... ibland faktiskt... hrmmm... I alla fall så fixar jag gottat själv.... Vette fasen vad det beror på denna ständiga hunger - Kan kastrater ha pms?? eller är det höstdepression?.... Eller är det helt enkelt så att jag har en 4-års kris???? Mormor Ewa har ju minsann lovat matten att vi blir lugnare sådär framåt 4-års åldern.... det känns inte riktigt som om jag kommer att kunna hålla det just till 4-års dan..... Hon måste sagt fel och menar 14 år,,, egentligen :)))
 
Åter till saken så har jag ju insett att matten å Moa är ena riktiga gottegrisar... moa brukar ha chokladkakor inne på sitt rum, vilka - om man har tur - hon brukar glömma att gömma ibland så.... tadaaaa´ - det är bara att smaska på :D ..... Jag blev dock lite risig av mjölkchokladen på 200g som jag mumsade i mig i fredags... jag orkade faktiskt inte kvällsmaten då.... Matten blev orolig då hon fått höra att man kan ju faktiskt dö av choklad men för tusan - jag har ju provat det mååånga gånger ju ;)) Å mogonen efter var jag ju pigg som en mört igen!
 
Jag är ju åxå rätt duktig på att öppna skåp och sånt så häromdagen så kom jag åt en 3/4 påse Frolic och ett paket bitsocker.....  Alltså man måste ju tänka på figuren... Jag tror på det där med att man behöver visst vinterhull för att klara kylan.... Absolut! ;)
 
sNisse i disken.... ^^...

kattskrälle!!! snor mina skålar heeeela tiden juh - tror att de är nån jäkla sovplats!!
 
sNisse skulle ju egentligen behöva en egen blogg..... alltså till och med jag häpnas av alla hans hyss!! Herregudens... Blomkrukor flyger, han trillar i toastolen, badet osv,,, provar på stearinbad på tassarna (matten hade släckt ljusen och lille sNisse behövde visst testa om det var varmt... gissa om det sprätte stearin?!! ..) Han klättrar, kliver och klöser på allt... och alla... Matten fullkomligt hatar honom då hon ska sova - hennes dåliga tröttma-humör och sNisses påhitt går liksom inte på samma linje just på kvällar och nätter..... Så han är på rea/blocket/tradera både nu å då.... Skönt! Nu ligger ju jag på en massa + ..... oftast....
 
höstprommis..
 
fågelhund....
 
Vi har faktiskt hunnit med en del härliga prommisar,,, trots detta eviga regnande.... Jag har även fått en klövjeväska att bära på.... Fasen då måste jag ju som ta det lite lugnare,,, jag har inte riktigt tid att mula Sheltie lika mycket då jag ska balansera på innehållet i väskorna (vilket är vatten nu men jag misstänker att jag kommer att få bära nån annan dryck åt matten nån vacker kväll minsann :P ... )
 
Vi har ju varit upp till Gällivare och blivit bortskämda som vanligt av mattens kompisar Marita och Marianne samt moster med familj.... herregudens så mycket gotta man fick! Gällka is a nice place... ;) att hälsa på ibland... Vi prommade även på Dundret där vi fick se första skidåkaren den 28/9!!! Entusiast va??
 
skidspår.... å skidåkaren mötte vi på sen!! herregudens ^^...
 
härlig promme på vackra Dundret...
 
jag å Saga <3
 
Mys i massor i höstmörkret!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0