minisemester, sNisseflytt å badtider.....

SkoterTure :)
 
Jag har varit på en snabb minisemester med matten och Pj. Vi dammade upp till Årrenjarka där vi mötte på ett gäng trevlans killar och tjej, vilka jag lika gärna hängde med, som med matten å Pj.... Det var jäkulens jobbigt att springa i tö-snön,,,, så då Pw drog upp mig på skotern så DÅ kom jag på att det var ju himmelans bekvämt faktiskt.... Sen fick jag åka pulka med matten och Det var himla skönt... bara lägga sig ner och njuta av "sjö-gunget" :)
Anna å Tomas visade sig vara riktiga storfiskare... De drog upp ena riktiga bamsingar vilka var illaluktande och sprattlade - huga! Men goda var de... Anna halstrade dem på elden på kvällen - mmmmmumssss.... :)
 
Fisk..... ^^..
 
Steker på fjället....
 
Sitter PÅ Catten.... :p
 
sNisse har flyttat... upp till Gällivare där han kan jaga möss å råttor och härja på med sin syrra. Så nu slipper man uppfostra honom för jämnan, matten får sova om nätterna och vattenskålen, gardinerna, mattorna och möblerna får stå där de ska ;p.... fast lite kanske jag kommer att sakna skrället.... Jajja! Jag får väl mula Flizan å Matten desto mer då...
 
Jag vaktar grillen...
 
Pj har ju köpt en en egen gård.... Himmelans gött!! Där kan man strosa på gården, ligga framför brasan i köket, mysa på i soffan..... Har kollat in omgivningarna och hittat bra ställen att stöka på i skogen, grannhundar att sätta sig i respekt hos mm..mm.... De tycker att jag blivit lat! ^^.... hrmff... Men jag kan minsann stöka på med det jag vill i af... De fick matten erfara för nån dag sen, då jag öppnade skafferiet och hittade en burk med proteinpulver.... Men *kar-dangh*... så kom Moa ut från sitt rum... (trodde juh att jag var ensam hemma...^^..) så jag hann inte riktigt bända upp burken - jäklarns!
 
En tanke som slagit mig på sistone.... jag bor ju med ett gäng "brudar" .... vilka gillar att dofta gott, det ska friseras, färgas/blekas och pyntas.... Men En sak är faktiskt inte helt dumt..... Nagelförlängning..... Jisses så de kan gona in sig i pälsen och klia ordentligt för en gångs skull.... Hm! Det är faktiskt inte dumt.... :p
 
fin apportering med brorsan...
Badtiderna har börjat! =)) För nån dag sen tog jag å brorsan premiärdopp i plurret - Vi körde "same procedur as last year" dvs Nash simmar ut och hämtar pinnen i vattnet och jag inväntar vid lågvattnet för att överta pinnen... Jag har fått in en jäkla fin apportering och avlämnande på brorsan faktiskt ;)))
 
Ha d gottast :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0