uppdatering,,, efter långt uppehåll

love life :)
 
Hej där! Ture is speaking.... Nu är det längesen sist... Jajja! Bättre sent än aldrig...
 
Det har ju firats jul, blivit nyår och skrilloväder mm, mm, mm sen sist....
 
tomten kom i år igen... ;)
 
Julen firades först hos mattesyster Inger & Thomas i Kullen med mattesläkten,,, sen bar det av till Jokkmokk,,, med redan då hyfsat proppfull Sko (mattens kärra - en renault clio med reg nr Sko,,,, hon är för övrigt en jäkul på att packa min matte.... ) för att fortsätta firandet med hussens familj,,,, Jäkulens så trevlans det är med jul! En massa gotta, presenter, mycket folk - både bra å mindre bra,,, det är ett jäkla "hålla reda på" skrällena som ska springa in och ut i husen,,, jag gör som så - för att försäkra mig om att jag inte glömt att skälla och sätta mig i respekt (hrmmm...) hos de flesta så skäller jag på alla,,, även om de gått ut för 3 sek sen och sedan vänt tillbaka in för att de glömt nåt.... Fast det jäkliga är att ingen bryr sig..... :/... fast än man försöker att låta avgrundslik med sitt gälla skällande... skit åxå att man aldrig kommer ur de falsettfalska tonårstonerna....  :P
 
på denna matta ska allt nödvändigt finnas... grisen, matskålen och tureåflizan håren!
 
På juldagen så bar det av hemåt... hussen å Moa i hussens bmw,,, jag, Flirr och matten i Skon,, aningens efter.... Så en bit utanför Boden så såg vi Moa å hussen ute på vägen,, plockandes bildelar från bmw´n.... De hade fått vattenplaning och bilen åkte in i ett vajerräcke - högst obra! Det gick ju tack å lov bra för hussen å Moa,,, men med bmw´n gick det värre för - den fick lösas in..... Så nu har hussen fått Blocket-djävulen i sig... ^^... Han glor på blocket sjuhundrafemtioelva gånger om dan - minst!!
 
man blir lite less på garagehänget ibland....
 
vafan! nu har det snurrat.... Hussen diskar skoterdelar i diskmaskinen!!! Nån annan med det bekymret? ;)
 
Matten fick ju åxå nån noja om att vi behövde en större bil.... Efter kollande och klurande så bestämde hon sig för att det blev pimpning av Skon istället för bilbyte,,, Hon har t o m vaxat bilen så den glänser som en ..... Så det har ju som blivit en hel del garagehäng.... Men man får erkänna att det är hussen som fixat det mesta pimpningen,,, han har ju som en aaaaning bättre koll på det där med bilar....
 
mattens Sko ser aningen liten ut motför Mickes fårrd....
 
Fyrhulingsturer har det ju åxå blivit några stycken... Fortfarande så är det väääldigt viktigt att skälla igång fordonen... Jag måste ju trigga dem lite så att de tar i lite då vi ska springa ;P
 
Vi har åkt skrillor - gudomlars härligt! Prommat med Nash å bästa Hasse. Varit på nattis hos fam Olofsson. Men bäst är nog att hänga hemma i soffan och att vara hos hussen,,, han har en perfekt svart matta på mitten av köksgolvet vilken river otroligt bra då man vill bli av med lite lös-hår.... Sen blir det ju så otroligt bra med lite vitt/brunt mot det svarta.... ;)
 
jag kollar helikoptern i luften å edwar kollar limmon... :P
 
alltså man blir ju skit-trött av att vandra på marknaden....
 
Nu i helgen så har vi varit på Jokkmokks marknad, jag, hussen å matten.... Jag fick leka räddningshund med en klövjeväska med värmande förnödenheter för det törstiga folket.... Sen fyllde vi den med gotta, grejor och grisöron.... slurp.. Det är tur att man får jobba! Vi har sovit/varit hos hussens bror Micke.... snacka om att han åxå har Kerstin-gener (hussens mamma Kerstin är en mycket klok kvinna som tycker det är viktigt med mat.... å gott blir det...) Vi har lyxat hela helgen med renkött/filé, suovas och älgstek....... muuuuuummmssss....Första kvällen vid matlagningen så var jag så glupsk så att allt go´kött jag fick i mig, kom upp...- obra!! Jag glömde nog att tugga... ^^... Det fanns åxå två otroligt trevliga slynglar i den familjen... Edward och Wilfred... nu har jag hittat småpolare åxå!
 
Å spännande saker är på g här på domherregränd,,, Min syster Nova med matte Lillemor och kennelmamma Ewa är på intågande .... bara nu kära syster skulle lätta på trycket och börja löpa.... De har nämligen hittat en kille åt henne i Boden, så de ska komma hit då :)) Tänka sig att man ska bli morbror!!
 
Näe,,, borta bra men hemma bäst! Soffhäng är nog det man har en hel del talang för.... undras vem man lärt sig det av .... börjar på h... slutar på ussen.... Ha det gottast alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0