Nytt härligt år!

 
 
Jahaja! Så har man återigen överlevt jul och nyår....
 
Julen firades först hemma med goaMoa och gullFlizan, sen bar det av uppåt Jokkmokk till hussens familj... Jag hittade till å med en kattpolare Barbro,,,, vilket vi kan tala tyst om för jag är ju egentligen katternas skräck.....  åtminstone utomhus... ;P Syftet med dem är att de ska jagas upp i trädtopparna!! I alla fall så blev alla mätta och belåtna, klappar delades ut till höger å vänster å alla blev nöjda och glada :D
 
Retar Flizan... bara liiiite ;)
 
Nyår firades för mig och Flizan i stillhet hos hussens bästa mams å papps Kerstin å Åke i Havsträsk utan smällare å raketer (det finns typ 2 hus i närheten...) med en massa goooood mat.(Kerstin är känd för att inte lämna någon svältfödd ;) Hussen å Matten fick roa sig på egen hund i Sävast hos vänner å bekanta... De hade tydligen synnerligen trevlans :D Tjoade på till framåt ottan minsann....
 
Nyårsdagen med goa vänner och skoterbus...
 
På nyårsdagen fick jag å Flizan åka i Åke å Kerstins nästan splonkans bil in till Sävast för att möta upp familjen.... Givetvis i baksätet och inte i skuffen.... Enligt Kerstin så måste vi ju för fanken kunna se nåt!!! Hålla på att åka i skuffen.... hrmff... Där har man bagage!! De är för härliga!
 
Dollar, StoraBerta, Greta, Fille, Tobbe, Jonas, Blackham, Per & Maria.... är några av innevånarna i Aquarium Benzby...
 
Vi har fått utökning på ranch LångäBensbyn,,,, två fiskar - diskusar,,, gudars fina enligt matten å hussen, å en till cat... så nu har hussen 3 st katter i garaget!! Det här med entreprenörskapet börjar bli lite ansträngande... Hussen har ju skaffat sig firmanamn och jag ser mig som vd..... Nu har jag ju bilar, fyrhjuling, grävare å skotrar att hålla reda på.... - gissa hur hes man kan bli när man måste skälla igång eländena....+ att man har en husse å matte - vojnes! Matten har dessutom dammat fram sina gamla tur-skidor från 1900-talet,,, men det får vi inte säga till nån att hussen har i sitt garage - skoterdårar vs skidåkare juh!
 
Entrprenör TureTutson - TM tekniska montage & mark...
 
 
4-hjulingsCat-en, FrankenCaten och nyförvärvet X-Cat ... alla ArticCat...
 
Jag har ju som skrivet blivit typ vd i huset,,, utanför dörren finns ju skylten - Här bor Hunden med sin hushållspersonal..., hussen har jag ju kunnat trimma till med att han delar med sig av sin goda mat... Jag har ju fått ligga i soffa i några år - det började med att jag inte låg I soffan då jag låg PÅ hussen I soffan...,, å  nu har jag ju avancerat till sängen och även relax-soffan i badrummet/bastun..... Jojjo,,,, det tar sig sa mordbrännarn... :)
 
Jhupps,,, sängmys är inte dumt :P
 
Jag har ju en utomordentligt o-turs-virrig-råkar-ut-för-allt matte..... Måste ju berätta om hennes senaste Note-To-Selfíe´.... Hon var på jobbet,,, Jobbade mot kunder å blev nå så med massor pinknödig,,,, fick äntligen rast så att hon kunde med nöd å näppe kringla sig fram till toan, där hon kastade sig ner för att lätta på det snarlika niagarafallet..... DÅ!!  hörs en röst från telefonen som ligger lägligt i höger benficka..... Haaaallllååååå!! HaaaalllååÅÅ!! Känslan då hon febrillt famlar efter luren, för att sen se att DET är en av arbetsLEDARNA som hon just pinkat i örat,,,,, väser hon fram - halååååå............. VOJNES!!! Tureligt nog så hade visserligen matten råkat ringa upp honom, men han hade så attans dålig mottagning så han hade inte hört porlandet i af.... Jajja! Hon har i ju lärt sig att kolla knapplåset på luren innan hon sätter sig på dass :D  :D :D
 
 
 
 
 
 
 
Matte selfie på dass........ ooooh..
 
Ha det bäst allahopen! Ät, må, träna och mys.... å kolla knapplåset på luren...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0