DET är mycke´NU....

Halåååå! Nu är det tamefasen goooode länge sen matten plitat ner nån´ting.... Vi har ju som de flesta vet ... blivit med valp.... Å då TAR HaN en massa onödig tid,,, vad jag ser det i af... En regning kväll i juli så åkte vi ner till bästa kennelmamman å kennelpappan Ewa å Stefan.... På vägen ner, då vi stannade i Umeå för att köpa torkarblad till mattens bästaCitroën... Så fick vi en uppenbarelse!! Alltså på andra sidan vägen om OK-macken så stod där en.... Raptor!!! alltå en bil nurå.... Å vi som var påväg att hämta hem vår Raptor... alias Rappe ( Fjappe som hussen å jag kallar honom i smyg... ^^) Jajja!! Det var väl nåt tecken som matten säger....
Rappe har i af flyttat in med buller å bång!! Jag fick minsann (och får fortfarande ibland) påminna honom om vem som är storchef,,, efter matten då ;).... Jäddrans ett sånt energiknippe!! Jag tycker ju favvoFlizan har varit energisk,,,, men detta???!! Hu De första veckorna var jag ganska "pissed off"... Jamen vafasen!! VAD ska man med småskrällen till då det finns en (som hussens kloka mamma Kerstin säger) exemplarisk vovve i sina bästa år... Motsvarigheten till tvåbeningarnas Karlsson på taket..... (Lagom tjock å i sina bästa år..) Men nu kan man ju faktiskt leka med ynglet.... Försöka att skrämma honom ibland,,, bara det att han är rätt lurig... Ger sig... och gör om.... HM!! Har man verkligen varit sån??! Suck!! Snorungar!!
Hussen har åxå varit förtvivlad! Valp som skall äta ofta, ut på natten, pinka å bubba inne (vilket han tack å lov slutat med :) Han är ju inte heller van vid småttingar och hade nog inte räknat med att en valp kan vara så intensiv och kreativ.... Belgare är INGA latmanshundar,,, det visar sig redan från start :D... Inte heller är de enkla... När de (vi) redan som småttingar försöker visa sig på styva linan och "säga tillbaka" då man inte får som man vill.... Men.... Ibland kan de(vi) ju vara heeeelt underbara <3 <3 <3 <3
Rappe fick ju börja som postis redan från dag 1,,, Rätt skoj när kunderna kommer in å frågar om Rappe jobbar... Jag gissar att de hade inte vart lika ivriga att fråga om Jag jobbar... Man ska väl vara "liten å söt" då,,, hrmfff!! Faktiskt så måste jag väl erkänna att det är en förjäkla trevlans krabat... Han är med på allt!! Vi har åkt båt, prommat över stock å storsten, stadsprommat, åkt fyrhjuling, jamen... Han är väl liiiite coool då! Då han inte är onödig....
Fast endel bra har det medfört.... Mera tuggisar till oss! Ute ofta! Hussen tycker synd om mig och jag får exta gotta (men jag tror att matten ger lillskrället gotta då de är på träning å kurser minsann...^^)... Mer spårträning och uppletande... Fast nu har "lillen" kommit på att spår är skitskoj,,, så han (vilken brukar vara tyst) skäller som en besatting då det är min tur att spåra... Jag å hussen har ju faktiskt fått unna oss en valp-fri-helg.... Helt underbart!! Vi bar njöt av stillheten utan matten å krokodilen då de var på kennelträffen... wunderbar!! Det behövde vi!
Vi har ju haft Flizan hos oss i 10 dagar... Snacka om skönt!! Känslan då man får dela på föräldraskapet!! En kväll då vi skulle köra soffhäng så var han ju aningens dampig... Fliz hade lagt sig framför mattens bröstkorg och jag på divanen i fotknölarna , Rappe skulle ju ligga i knävecken, lugnt å stilla... men var typiskt o-lugn.... Då jäklar brann det både för mig å Flizan, vi morrade i stereo så valpslyngeln fick vackert lugna ner sig.... För det var precis det vi sa åt honom....
Nä hörninini... Vill ni bilda nån föräldra-grupp där vi kan diskutera div. problem, lösningar, funderingar och vardagliga gemäng man kan tänkas ha med de små... Bara hör av er!! Flappna av det kan man sällan nu för tiden....
TrötteTut men på Topp ibland :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0