ja ja.... å jajja....



lite ruggigt i vattnet....


Det har som vanligt varit en händelserik vecka... Nu är matten inne på sin andra jobbvecka vilket jag tycker att är helt onödigt men, men trogen hund som man är så ligger man ju å vaktar huset tills hon behagar dyka upp... Vakthund är mitt yrke i vardagen - autodidakt (=självlärd) dessutom ^^...

Jag har ju behövat pyssla lite i läggan då hon inte är hemma... Jag tyckte t ex att brödfatet passade bättre på golvet, åååå där fanns det en hel baugette med vitlöksbröd som det stod Ture på!! Så praktiskt!! (Men de där jäkla hårda tunnbröden kan hon behålla!) Mattens matback som hon visserligen diskat behövde få lite lufthål i sig så visst fasen fixar en händig Ture sånt! Jajjamän!

Jag å matten är defenitivt singularisar nu igen... Nu har de äntligen bestämt sig ^^ Halleluja! Sånt bök att vara tvåbening... tacka vet jag jyckelivet - det är inte så himmelans komplicerat...

Matten har ju kommit in i en träningsperiod... så nu är det slut på vinter/vår/sommar-vilan... huga få se hur länge detta ska hålla i sig ^^ ... Hon motionerar mig å peugoten´, håller på att slarva bort pinnar i skogen som man måste leta upp, samt börjat med lydnadsträning igen -Suck! Tur att hon jobbar iaf........

Ett gäng prommisar har det blivit - det känns att det är höst på riktigt - det är inte lika behagligt att blöta ner sig i de stora vågorna i regn å rusk...

Jag har förresten kommit på att jag ÄR vallhund! Jag smyger på och emot får, kossor, hästar och Duvjävlar!! Alltså småpippisar har jag inget emot Men duvor som landar vid MITT badställe måste man bara jaga bort!


fårskrället stampade med framhoven åt mig!!



Men Hallååå!! DuvJävlar på min badplats!!!

Schas fågelskrällen!!


Matten (och lite jag... jag såg den först..) har varit hjälte här i veckan; Vi kom hem efter en liten motionsrunda, knatade upp för trappan till våran balle (=balkong) å där nedanför inglasningen så låg en liiiten pippi... matten stängde in mig på vår balle och letade nåt att ta den lilla kraken i, för man ska ju inte ta med händerna på vilda djur... Hon hittade Emlans gamla tidning Hänt Bild (matten är verkligen ingen som läser såna tidningar... ) å gissa vad bra en sån tidning Är!! Pippin skuttade upp på den och matten bar ner den ut på gräsmattan där hon satte sig ner vid den... Då hoppade den upp först på hennes fot och sen satte den sig på hennes knä och satt där ett tag innan den flög över till en blomkruka som stod bredvid och satt där å kvittrade ett tag innan den flög iväg ♣ JäklarÅÅ!! Sen då hon kom upp till läggan igen så var det en geting som hade irrat sig in - Vips så smashade hon likt McEnroe på mördargetingen så den dog på studs! Snacka om hjältematte alltså!! Å för att inte glömma Hänt Bild som än en gång varit hjälteredskap :-*

I afton så kommer gullMoa & gullFlizan - guuuuu´vad vi ska mysa! Å jag får minsann sova i samma säng som dem ♥ Ha en fin helg!

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0