öde-lägga...

Vi har ju haft huset fullt i 2 veckor och idag blev vi alltså helt solokvista´, jag å Matten...Snacka om att vi har en öde-lägga(=lägenhet) - haha... fyndigt va?  Det är ju svinskoj att ha en massa sällskap och lekpolare, men alltså en lugn promme i solnedgången vid havet med Matten är ju inte helt fel det heller... Lite havsbad, stenklättring och bara strosa omkring i lukternas värld.... Hade jag kunnat prata så hade jag nog sagt som Alfred (i Emil i Lönneberga) - Du å Jag Matten  ♥....

Tänk efter hur mycket betydelse man som hundskrälle har för sina matte resp husseskrällen egentligen.... Vad skulle de göra utan oss??? Hänga på stan, komma i olämpliga sällskap, hamna i missbruk - av något slag... bra eller dåligt kan det ju visserligen vara... MEN - som det många gånger är skrivet - inte för att jag vill skryta... MEN - Hunden är människans bästa vän ♥

I morgon blir det date med lillsyrran - GullMira och hennes snygga valppolare Grace - jag gillar henne lite faktiskt... hon kommer nog att bli grejjans snygg då hon vuxit till sig... Så det gäller ju att lägga in charmen redan nu ;) Visserligen är hon en jack russel... men.... :*

Nu ska jag å Matten beställa finväder för resten av veckan - jag må då säga att vi, trots allt, haft riktig tumme med vädergudarna denna sommar :)

Sommarsandigablötamensupergoakramar!









Kommentarer
Postat av: vickan

en liten liten rättelse: Grace är en svensk/dansk gårdshund inte jack russel.... Tänkte bara för vidare info ;) see ya tomorrow

2011-08-01 @ 21:48:23
URL: http://frykenkaos.blogspot.se
Postat av: ture

ok då... ;) söt i af....

2011-08-01 @ 22:05:27
Postat av: p-j

marie du har ju ture iaf. tänk på mig då. här vart det ju ödelägga i dubbel bemärkelse. jäklat tomt och kraschad ruta i vardagsrummet...

2011-08-02 @ 00:58:54
Postat av: marie å ture

Jaaa, det är himmelans tur att man har GullTut <3, dina malar och spökfisken är ju inte alltför kramsjuka kanske... ;) men du fick ju lite städat iaf ;)

2011-08-02 @ 06:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0