julkul och sånt...

jag, brorsanNash å Flirr i bustagen..



Jisses vad dagarna och åren går... hm! jag börjar låta som en gammal farbror på hela 3 år!!

Vi har i alla fall firat jul uppe i Gällka eller snarare Koskullskulle (eller Kullen om man så vill ;) hos moster Inger med familj. Himmelans mycket mys och go´mat å ett gäng trevliga människor och hundbrallisar - znyggTriss, sötaSaga och surSally. Sallan från Mertajärvi är en åttavägskorsning - en bestämd donna som riktigt ska styra och ställa hela tiden... Och av nån anledning så ska hon vakta Mig heeela tiden - begriper inte att jag inte kan få nosa i fred på de andra brudarna, sno till mig ett gäng tuggben å leksaker å sånt... En riktig hagga kan hon vara - men lite söt ibland ;)
Vi har prommat härliga prommisar och dessutom har jag fått sova i sängen ^^.... jäklarÅÅ... Det är faktiskt bra att vara på resande fot med matten - då får man lite privilegier som man aldrig annars har.....

mycket pyssel å mys i julklappsutdelningen :) och "den glada svansen" är Sallans




Flizan har ju flyttat hit. Hon har nog glömt av stormattens förkärlek till prommisar - gärna lite besvärliga sådana... Så häromdagen så fick både hon och jag en näradödenupplevelse då matten fick för sig att plumsa i snön var vad vi behövde - i typ 1,5 timma!!! Galenpanna juh! Det slutade med att matten fick bära Flisan, och jag masade mig bakom henne - hoff, hoff!!!!

GoaMoa har ju åxå flyttat in - sååå himmelans kul - snacka om en tvåbening med humor! Och jag lyckas mestadels hålla mig på plus hos henne faktiskt - Trots att jag startade med att käka upp två sockar av henne - olika par dessutom.... Jag tycker det ser så himla trist ut att gå omkring i likadana randiga eller blommiga sockar - bättre att ta en av varje ;)))

härlig juldagspromme :))



hmm!! vem har gladast svans i hundhögen nu då? ;)


i väntan på matte så hoppar jag alltid upp på nån sten...




Ååå snart är det nytt år igen - med en massssa nya möjligheter!

♥♥♥Till Er Alla från Oss Alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR ♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0