jakttider....


Bland det bästa med våren - förutom snösmältning, sol, värme å att matten får en helt mycket gladare uppsyn, så är det ju detta med jakttiden..... Tänk er en stilla promenad i solnedgången med matten i släptåg... man snusar omkring i dofternas värld på en stig eller ett skoterspår ÅssÅ dyker en hare förbi - wrrrroooom bara! Då äre´bara att haka järnet - för de är snabba de små rackarna.... MEN då har man ju den där matten bakom sig som vrålar HIT Ture!!! Så d är bara att vända... men man hinner ju skrämma harskrällena en bit på flyktvägen iaf...

Sen har vi ju ekorrar - mer irriterande små eländen finns ju inte... Åxå snabba. Springer likt Carl Lewis eller vad han nu hette på sin tid... den lilla, snabba, bruna saken... dem jagar man upp i ett träd vanligtvis. Jag försöker hoppa jämfota ( å det är jag ruggigt bra på ^^,typ skil,,, som Moa säger..) för att få fatt dem men icke - sen drygar de sig å låter å har sig.....

Nummer 3 i icke inbördes ordning så har vi ju katterna (^^^) jäklarÅ - Det är en Tures uppgift att få upp dem i träden - wooohoo-ojojoj!! Ture is the skräck of the cats på Björksgatan - Kung-Gull-Ture alltså ... Yo! Där i början så oroade sig matten om att kattskrällena inte skulle komma ner men vafasen; what goes up - must come down! - Yo!

God Jaktlycka på er andra - å ni mattarna låter bara sådär, det är nog för att vi är så bra på att jaga.... hm! måste vara det eller så sjunger de upp inför sommarens snapsvisor eller nåt :*

Kramen


lånade sallys korg då jag var där på besök :) lite liten..

Kommentarer
Postat av: Maya

Tjena!

Det är bra att du håller din matte igång, de där små jävlarna är till för att jagas. Jag gjorde processen kort med en hare ifjol, matte skrek och ojade sig som tusan men jag anser att en död hare är en lycklig hare :-)Har du hört att vi ska få småsyskon? Bläh, säger jag! Det enda de gör är att äta och skita, tar lång tid innan man kan jaga dem och spöa dem lite.

Matte säger att nu är det bara 1% månad tills vi får dra järnet på sandstranden i Fillingen. Längtar!

2011-03-30 @ 23:19:35
URL: http://www.fozasos.se
Postat av: p-j

haha, favvoturen alltså! =)

skulle vilja se han jaga upp carl lewis i trädet.

gillar din blogg! svinrolig läsning alltid! =)

2011-03-31 @ 00:09:11
Postat av: ture

Joru kära SystraMi, du har så rätt ;) en död hare är en lycklig hare, vänta bara tills det blir barmark då jäddrar hinner man kanske ikapp dem ^^... Men du... lite kul blire juh att få småsyskon, såna kan man ju säkert reta livet ur, å mula ner i nån lämplig snödriva eller lergrop =) - jag har ju övat på Flisan =))) Längtar åxå till vår sandstrandsrace. Kram

Pj-favvohusse - kommer ju å stökar till det hos dig i helg - hoppas på soffliggning, balkongspan, prommisar åååå go´mat å ett gäng mys förståss. Kram

2011-03-31 @ 05:37:41
Postat av: Terra

Ja, dom där tjattrande bruna långsvansade..., fruktansvärt frustrerande att dom är så bra på att klättra! ;) Jag kan iofs klättra lite jag me för det har lillmatte lärt mig men att hinna med dom där är ju stört omöjligt! Sen har vi ju katter, ja suck...jag är ju sambo med en....har gjort allt som står i min makt för att fostra honom, men det är ju stört omöjligt o bortskämd är han! HAN får kliva på bänkarna o dessutom fri tillgång på mat...ibland önskar man nästan att man vore katt..... ;)

2011-04-02 @ 12:24:15
URL: http://www.terrabelgs.se
Postat av: ture

men Ja Terra! fasen å undras om man skulle konvertera till katt-olcismen :o... låter ju helfint ju ;) Kram

2011-04-04 @ 06:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0