Installerade, tjejträff, brorsaprommis å surströmming....

Jaa, det hinner ju som hända en hel del här i Turelivet innan matten får fingrarna ur och tar sig för att plinka ner några rader på bloggen....

Som vanligt så är ju Turelivet aldrig trist å enformigt på någe vis utan händer det inte matten en massa grejer så händer eller fixar en Ture till det ;)...


Jag njuter av en liten paus i prommandet....


Vi har ju flyttat in för två veckor sen nu, jag å matten... Snacka om härligt! Gatlysen så man ser lite då man är ute på kvällen - och slipper skämmas för att matten ser ut som fåntratt nr ett då hon lubbar omkring med pannlampa på huvudet (i o för sig rätt praktiskt - men... hur snyggt är det??!) Härlig natur att promma ioch ändå nära till stan. Man hör sina grannar ibland... det finns vägarbeten, människor och kreatur i området, inte att förglömma så bor vi granne med en go´doftande pizzeria - oh la la... Kort sagt så trivs vi då hittills..

En vacker morgon hittade vi en liten eländig brygga att bestiga - jag å matten :)


Förra veckan så var matten bortbjuden på surströmmingsskiva hos en av hennes goa jobbarkompisar.. - dock utan surströmming för hennes del för det äter inte det bortskämda stycket,... Nä minsann hon fick en egen god kasslerlåda a la italien typ - mumsigt var det visst, å trevligt hade damerna visst.... Då hon kom därifrån så hade hon en sån go´doft omkring sig - nya Kallax eller vad den nu hette.....
I alla fall - igår då vi var på promme med brorsan Nash å bästaHasse så hittade jag äntligen doften!!! Wow!! Jag vältrade mig i go´doften,,,, matten skulle säkert fatta att jag hade det lika trevligt som hon hade det på surströmmingsskivan... fast jag luktade ju snäppet bättre efter kalaset! MEN icket!!! Hon är fasen inte lätt att få nöjd matteskrället! Nä fy - då stank jag juh... å till och med i vanliga fall supertrevliga Hasse kopplade brorsan å tyckte att det var färdiglekt... - Hmfff - de förstår sig inte på go´dofter i alla fall.....


Kom igen brorsan, kom igen....









Godispaus med bästaHasse


Förra helgen var ju bara kanoners!!! Snacka om Tjejfest!! Weeeeho! På fredagskvällen ramlade det in 5 st tjejkompisar till matten som skulle slagga hos och med mig (ok då, och matten...) hela helgen. Snacka om att jag är brudmagnet ;-) De kliade, surrade, myste och gosade järnet med mig hela tiden. Fatta -ATT man var den mest välkliade tevanesen den helgen ;)))) Dessutom fick jag sova mellan Madde å Soffi ♥♥  De ville visst adoptera mig men då sa matten visst blankt NEJ.... hon älskar nog mig trots allt :-*
På lördagskvällen slank Ronja, Moa, SnyggFlizan å GullRoxie åxå in å käkade middag med oss. Då kan vi snacka paradis... 8 brudar och 2 brudhundar i huset - måste betyda att man är KungGullTure i alla fall ^^...




Tjejmyyyys ♥

I dag blev det brorsaprommis igen - gissa om matten var som en hök på mig - inge gyttjebad och inge surströmmingsskiva,,, MEN  vi hann med harjakt jag å brorsan - jiiiha!

HärligaHöstStökHälsningar! Ha d!

Kommentarer
Postat av: Maria Sten

Himla kul du skriver! Roligt att läsa om Gull-Tures liv:)

/Maria som hade Fozaso's Seville

2011-10-06 @ 08:33:34
URL: http://goodkipper.blogg.se/
Postat av: marie

Tackar! Men jag har ju alltså världens mest underhållande och sinnes-jobbiga men dock underbara jycke... så det är ju ganska lätt att skriva om hans bravader ;-)

2011-10-06 @ 20:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0