kvalitétstid med matten....

mattemys...



Matten har ju vårsemester - hoff,,,, är det nån som behöver en matte med spring i benen så kan jag skicka ner/upp henne ;-)....
Nä faktiskt så har vi det himmelans bra, lååååångprommisar, mat ++ lite extra gotta både nu å då, eftersom hon startat sin grillsäsong på vår balkong... - mycket bra!!! Så vi startar morgonen med frulle på ballen, sen tar vi oss en morgonrunda - å ständigt hungrig som matten är så måste vi ju luncha på balkongen.... sen blire lite träning eller/och kafferep hos nån lämplig - ofta bästaVickan som har min kära lillasyster Mira,,,, sen blire ju hemfärd å kan ni gissa - matten hungrig igen - Så då blir det en efterlunch-innan-middag hammis på ballen igen - herregudens så skrället häver i sig!! Jajja, eftersom jag å matten är på "tumanhand" då Moa å Flirr dragit till fjälls på påsklov, så ligger man ju ganska bra till..... och kan "smöra till sig" ett gäng gotta både nu å då! Jag som faktiskt blivit riktig "fit" på mitt dietfoder ^^.... Å faktiskt så har jag bara behövt en disktrasa på en hel vecka!! Det ni!  -   å inga sockar....


man måste ju hålla koll på folk å fä....


tar en "taktikvila" i spanarhörnan...


jag hittade en bra-att-stå-på stubbe...



Matten får såna lustiga idéer då hon har ledigt... Hon sitter på datorn å hittar en massa "kul-grejjer-att-göra" och "bra-att-ha-saker".... diese Menschen!! Så vi ska nog troligtvis tillbringa semestern på ett skjutfält i Tåme med kringliggande skog ^^... Jajja!! Men då får jag ju åxå ha kvalitétstid med matten - på "tu man hund" ;-) Det blir nog bra!

Det är ganska skönt att vara utan pms-Flizan ett tag faktiskt... även om jag saknar henne både nu å då.... Jäklar så grinig hon är!! Hon vaktar "våra" tuggben, hon är å letar ätbart å rullbart i skogen - Å DET är ju min uppgift!! Hon snor stora bia-bädden... Sen har hon gjort utfall mot två stycken schäfergrabbar så matten fick- hör å häpna; hänga upp henne i nackskinnet =O.... jäklar värsta pms-bruden är hon juh - hoff!! Hoppas hon lugnar sig tills hon kommer hem ;-)

Sen har grisen dött! Min favvogris har slutat tuta! Å jag som varit så rädd om han! Det är ju den enda leksak som jag riktigt tagit god hand om faktiskt.... ja, ja.... inget varar ju för evigt....

Nu är matten ganska nöjd då cykel å spring-säsongenstartat igen... då blir jag ju som ganska nöjd då vi kört ett pass... Matten har ju dessutom "blivit med" bättre hoj - jäddrans så det går undan.... i starten iaf ;)

Ha en fortsatt Gla´Påsk å må väl i solskenet!


Kommentarer
Postat av: hussen

e grisen död??? =( det går inte att återuppliva han då? har ju gjort konstgjord andning på han förut.

2012-04-08 @ 19:08:23
Postat av: ture

nix, han är typ död - han har blivit hel-stum iaf.... han har blivit "cuttad" i halsen av ett schäferskrälle så tutet försvann.... :'(

2012-04-09 @ 11:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0