jesus-katten,, cat-motion och höstledighet....

Hrmfff.... kattskrället har intagit MIN matskål som viloplats!!
 
 
ANNONS: Liten trevlig söt SnisseKatt till salu,,, ev kan säkerligen en rimlig peng/alternativt hundleksak ingå som Hemgift för den lyckligt lottade som vill dela liv med honom.... Söt särskilt då han sover --- vilket inte är särskilt ofta,,, klorna kan säkert klippas och tänderna raspas,,, han är av en ganska tålig natur.... Gillar även vatten ^^... badar gärna tassarna i MINvattenskål och sitter och njuter då nån tvåfoting skvätter vatten då de duschar..... Matfrisk! Hjärtligt välkomna för intresseanmälan... Referenser Ej Nödvändiga....
Mvh Ture Wiklund tel 073......
Skämt å sido..... :))
 
 
JäddrarÅåå vad han kaxar ibland.....
 
 
BatCat.... trillar snart ner.... hehehe...
 
 
Suuuuck!!! AllanBallan alias Snisse numera.... är en liten djävul ibland! Herregudens vad har man gjort för att förtjäna detta lilla stycke :P .... Jamen rätt söt är han ju ändå,,, vi brukar ju faktiskt köra lite soff-häng och mys ihop meeeen han är ju så sinnes jobbig ibland! Har katter ingen spädbarns/valp-unge - ålder??? Äta, sova, skita??!....  Hamnar de i pubertet å tonår direkt??!!
 
Snisse gör hyss som aldrig jag ens tänkt på.... Han ligger på Moas dödslista just nu (vilket jag gjort mååånga gånger... ^^...) han har just ätit av kablarna till hennes headset....  Han fullkomligt älskar kablar, snören, papperstussar och hundsvansar.... Han balanserar på stolskarmarna som om han vore värsta Batman.... bara det att då han får syn på sin egen svans så måste han ju försöka fånga den och vad händer?? Skrället trillar ner!! MEN inte är han olycklig för det (eller så har han inget minne över huvudtaget...) så han klättrar raskt upp igen....
 
Schizo är han ju helt klart... tror att han är i höggräset i djungeln ibland,, då han befinner sig i mattens fluff-matta så han smyger likt värsta tigern på nåt byte..... vilket oftast är Flizan som han sen anfaller..... Herregudens sååå trött vi blir!!!
 
 
Snisse har även utsett Mattens vinställ som en perfekt plats att hålla utkik ifrån...
 
 
Men han har inte alltid varit sån.... Här för några veckor sen då vi fick honom så gjorde vi ju en resa upp till underbaraYrttivaara, där vi hälsade på tvåbensMoster med familj, bastade, käkade go´mat och myste på med tvåbeningarna OCH Flattis brudarna Saga å Triss♥ (jag i af... =) ...
 
SurSally (4-vägs hundkorsning från Merttajärvi) lyckades skrämma upp lillAllan så han slutade käka och dricka... På en sån liten kisse så går det himla snabbt till uttorkning, så morgonen efter då matten vaknade med en till synes livlös Snisse bredvid sig så skuttade hon upp och rusade in till Mosters stuga (vi hade en egen..) för att meddela att katten var död.... Men då hon gick tillbaka så hade JesusKatten vaknat till liv så då var ju hypkondriker-matten tvungen att meddela falsk-alarm.... Herregudens!! Så det bar av till Gällka-veterinären för påfyllning av vätska och pencillin till Snisse..... Jag är lur på att veterinär-skrället gav honom megasuperextra-energy boooster....nånting!!! För sån rulle som det blivit på honom!! PUST å stön igen!!
 
 
Faktiskt så kan även jag bli trött ibland.... då man motionerar cat...
 
 
Jag har motionerat en betydligt lättare cat,,, en ArticCat 4-hjuling.... Den funkar himla fint,,, då jag väl skällt igång den så går den ju som bara den.... bara det att de som sitter bakom styret kunde ju välja lite lättare terräng,,, för deras egen skull... så de hänger med då man lubbar i skogen (fast jag brukar få igen då vi hamnar på "vanlig" stig då de sätter iväg som en avlöning...),,,, Sen så behöver de tydligen fastna i nån myr ibland så att de kan vincha upp Catten.... - tydligen humor för männskor ^^.. Matten har nu köpt en lott så hon har tänkt att vinna en egen 4-hjuling åt mig.... hon tycker att det är perfa att motionera en FitnessTure med en sån...
 
Matten har varit å lufsat nåt lopp som heter Hamnloppet i onsdags förra veckan... 6 alt 1 mil att lufsa/lubba... Hon och polaren tog 6 km, och då de kom i mål så fick varje deltagare en lott där de kunde vinna bla resecheckar mm... Å hör å häpna! Min oftast otursdrabbade(=ovanligt klantiga, förvirrade osv..) matte gick å vann en resecheck!!! Herregudens så lycklig hon var!! Vi firade med hotdogs å plättar då hon kom hem :))))
 
Att sitta på hästryggen ska visst ha nån tjusning.... sägs det... hm!
 
lek i lekparken med lekfarbror ;)
 
 
Matten har semester denna vecka... Käre Gud,,, kan du låta henne återgå till jobbet igen....;)  Nej faktiskt så är det himla trevlans med sovmorron, långprommisar, catmotion, lite extra gotta och en massa mys.....
Lite skryt åxå: Har ju dessutom fått titeln KORAD i min stamtavla så matten är värstaste mallig :))))
 
 
Må Väl! Kram
 
 

Kommentarer
Postat av: Maya

Tjena brorsan!
Herregud vad hon utsätter dig för nervpåfrestande påhitt! Skicka den där AllanBallan till Husbyn så ska morsan och jag göra processen kort med honom. Vi skickar tillbaka honom som liten svart/vit kamptrasa. He, he!

Svar: Ja han kommer med expressbrev den dan jag blir nog less B-) .. Mången tack för familjestödet! ... Fast säg inget... men jag har blivit lite fjollig då det gäller det lilla ömkliga supersöta skrället ;-)
gullture.blogg.se

2012-08-23 @ 23:18:05
URL: http://www.fozasos.se
Postat av: Moa

Saknar mina små 4-benta älsklingar och deras hyss!

2012-08-25 @ 20:28:52
Postat av: ture

vi saknar dig åxå <3

2012-08-26 @ 05:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0