SsssCatManTure.....

Men hallå!!! Snacka uppÅnervändavärlden ibland...... Vi har gått å blivit med katt!!! Fatta - Ture the Tiger alias catchaser of Luleå,,,, har blivit med katt på riktigt - ingen ArticCat, vilka jag även motionerat flera stycken i mitt liv.... Utan ett riktigt kattskrälle!!! Pinsamt!! ............ Men jag måste erkänna att det lilla livet är förjäkla underhållande, han måste vart Terv i sitt förra liv ;-)
 
Jag å AllanBallan gosas lite medan Flizan tycker att vi är rent pinsamma....
 
 
 
Det lilla otyget har fått namnet Allan(Ballan hahaha..), tydligen så tyckte matte att Ture å Allan var vackert ihop... Alltså himmelans lustig figur,,,, Dels så har en kanariefågel kraftigare stämma än hans lilla pip, han går likt en lagom packad Zeb Macahan, å sen behöver han ju tvättas heeela tiden - jag försöker komma åt hjärnan på honom via öronen(tänkte att den kan behöva sig en rengörning så allt faller på plats...) men då ser han ut som en blöt råtta efter några putsningar... Ibland får jag rent hålla kvar honom med tassarna för han sprattlar ju värre än värsta guldfisken... Blir han då helt omöjlig, eller om jag inte vill att matten ska se hur mycket jag putsat honom så brukar jag lägga huvudet på honom - då syns han inte :) Sen har han nånting som tydligen heter jaktlust, jag tror det är schizofreni... han jagar leksaksråttor, min å Flizans svansar, mattens skor, dödar gardiner å mattens gympadojjor, smyger sig runt kuddar för att anfalla mig eller Flirr som råkar vicka på nåt öra då vi slaggar i soffan alt nån annan "farlig" kudde eller fårskinnsfällen.... den killen har nog inte alla koppar i skåpet ^^....
 
Allan längst tv... å två av tre syskon..
 
 
 
Jajja! Är man stor måste man vara snäll har matten sagt, så jag har vackert fått ta på mig uppgiften som Allans uppfostrare, guru, läromästare osv.... Jag funderar bara på när jag ska låta honom smaka på Disktrasorna..... mmmmumsss... Han får nog bli lite större för det, åldersgränsen för intagandet av disktrasor är ju egentligen mellan 2 månader å 4 år... men jag vill ju inte att han ska bli beroende så jag höjer åldersgränsen så får jag själv äta desto fler....
 
Har även träffat exhussen... badat å båtat, varit på Nolia-mässa i Piteå där jag blev värsta dragplåstret, jag borde ha tagit anställning som levande reklampelare å fått tjäna grova pengar ;)).... Herregudens att man ska vara sån FolkMagnet ;))) De stannade oss å surrade, man hörde en massa beundrande ord,, så jag har nog fått än mer bevis på hur mycket bäst jag är :-*
 
Ture åker snabb båt...
 
Jag å Matten kollar hållbarheten på borden ute på Klubbviken
 
Hittade en lämplig sandal att ha som badleksak :)
 
Apportering av blötast sandal.... min parad-gren..
 
 
 
I morn drar vi upp till Yrttivaara för att fira människomoster som fyller år, då får jag ju träffa min stora kärlek flatten Triss, SagaSea, SurSally åsså ett gäng trevlans folk, Allan ska åxå introduceras i släkten - Sen blir det exterörbeskrivning i Skellefteå på söndag... då ska nån tant komma å säga Hur jag... SnyggTure ser ut--- hrmfffff.... HejÅhå!!
 
Ha d gottast! Kraaamen

Kommentarer
Postat av: Anonym

<3

2012-08-16 @ 02:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0