Mentaltest....

De är roliga dessa tvåbeningar.... Nu hade nämligen min, å mina  9 syskons hussar å mattar kokat ihop nåt - fast hövdngar i kokeriet är nog bästa kennelmamma&kennelpappa Ewa å Stefan ;) .... Vi skulle minsann stöka å skrämmas i Timråskogarna!! Här trodde jag att vi skulle åka på semester med sol å bad..... jajja!
 
Vi startade nerfärden på torsdagen. Matten humpade in mig å kärasysterMira i Skon och dammade iväg.... Herregudens så hon kör å skrålar värre än en skadskjuten kråka då hon ska sjunga med radiomusiken ^^ - hjälpe oss arma djur :P..... Jajja, vi tog oss fram även om matten fick slut stret i luren så hon inte hade nån navigator att gå efter - (för han satt i baksätet HAHAHAHA---- dåligt skämt men jag heter ju faktiskt Navigator i stamtavlan ;)... Så hon fick göra som på den gamla hederliga (säger de...) tiden och skutta ut ur bilen och haffa närmsta tant som snällt beskrev vägen....
 
Då vi kom fram så hade syrran Nova och brorsan Nash med familjer kommit så matten fick genast grillat å vin medan vi fick våra gudomliga torrkulor å vatten - jag skulle nog bli ganska tjorvig av vin kan jag tänka mig.....;)
Sen anlände kennelmamma å kennelpappa med surmorsan Chili, prinsess-syrran Maya och slyngeln Dregen, samt brorsan Niko med familj.... På nästan-natten kom "farmor"Linda & Petri, med surfarmor Kiwi, faster Royal, å ännu en slyngel Rey (Dregen å Rey är Miras kullbröder) De slaggade i våran hrmmm "mini4bäddsstuga".
Ett himmelans kacklande var det!!! Tänk om vi hade surrat lika mycket...... Men de kom säkerligen fram till många viktigheter, lösningar å nya briljanta idéer :P
Jag fick i af sova med farmor Linda ♥
 
våran svit...stuga nr 6...
 
Mira å jag
 
Nova
 
mamma Chili å kennelmamma Ewa å kennelpappa Stefan på hörnet
 
Stefan å Dregen
 
Niko
 
Nash
 
konferans eller nåt...
 
 
 
Väl utvilade på fredagen så startade testen kl 14..... vid 19-tiden var det min tur....
Först så var det nån som kom med ett verktyg och skulle läsa av chippet - siffrorna stämde så vi fick komma in och hälsa på den ack så uthålliga publiken, domarna och testledaren. Sen blev det kamp å lek och en repa pink-markering i skogen där mina brorsor varit och låtsas pinka in sina revir - HMm - tur att man fick sista ordet (pinken) där....
 
Sen hade de nån jäddrans snabb självspringande trasa där (dock ingen wettex...;) - jäklarååå, jag var ju tvungen att damma iväg och döda och hämta skrället... Men den uppstutsiga skrället smet nästa gång in i ett rör så jag var ju tvungen att köra in näsan men det var så attans trångt.... och inte fick jag tag på den på nåt annat vis heller...
 
Nästa tokeri var ju att matten lubbade iväg upp i skogen och gömde sig! Och dessutom rätt igenom ett gäng stridsberedda militärer av papp, varav en rörde på sig ^^.... galenpanna! - nog för att hon kan vara lite svag för riktiga millisar har man ju märkt nån gång...... suck! I alla fall var jag ju tvungen att rädda galenpannan och lubba igenom första värlskrigs zonen och ta reda på matten... Sen fick vi ju vackert gå igenom där igen och tillbaka för att välta gubben som rört sig - då passade jag på att kliva på honom - Hehe.... Besegrad!!
 
Inte nog med det sen kom det nån jäkel som visst kallades trum-gubben som ömsom hotade, ömsom vek undan och skuttade dessutom omkring som om han ägde skogen!! - Men jäddrar ÅÅÅ - då var jag ju tvungen att säga till på skarpen.. Så tillslut när han skuttat färdigt så klädde token av sig! Inte nu helt näck visserligen.... fniss.... Jag fick gå fram å kolla kläderna och gubben.... var ju en helt vanlig tjej juh :)
 
Uppflygande huvudlösa blåställ och en massa skrammel hade de åxå där..... Alltså detta Timrå!!!!... Finns det nån/något vettigt som bor där eller hade jag bara otur som var ute på promme med matten då alla dårarna och tokeri/trollerierna var igång???!!
 
Även en säkerligen galen militär med vita stora läskiga ögon å ful mössa kom åkandes på en kälke... Den fick faktiskt matten gå fram till först även om jag hotat att bita honom i rumpan om han nu hade nån.... Då gick jag genast fram och vafasen - lurad igen!!!  Det var ju fasen bara en ful pappfigur med ful mössa så jag högg lite smått tag i den, och tänkte minsann ta den som sovenir, men matten hejdade mig så jag fick inte :/... Vi skulle gå fram å tillbaka för att kolla mina avreaktioner och då försökte jag minsann få tag i mössjävulen igen men nähäpp! Fick inte sno den då heller.....
 
Sen var det visst skottprov... jag är ju som van vid skott så det är ju inga bekymmer, men vi skulle leka kampleken och klantjäklamatten trampade givetvis på min tass med sina tungjäkla-kängor.... Alltså jag har det inte lätt va?.....
 
Men godkänd blev jag visst och matten såååååå lycklig!!! Tänka sig problembarnet TureTigerTutas fixade det - Som jag alltid säger.... Det är ju inte lätt att vara bäst å snyggast heeeela tiden ;-)))))) Disktrasa blev jag dessutom lovad att få :))
 
Det blev en låååååång dag så vi var tillbaka på campingen kanske vid 11-tiden... Lite firande och käk och sen somnade vi alla ovaggade... Himla kul att ha en sån här mini-släkt-kennel-träff! Det måste vi göra om,,,, men vi kanske kör på att vara i Fillingen igen - där har dom inte så många dårar i skogen även om det kan vara trevligt och givande att möta sådana ibland.......
 
Mot nya äventyr - ha d gott alla ♥
 
trum-gubben ... här en kille faktiskt ;)
 
Navarre
 
Junior med Monica å Håkan
 
Gerda
 
matten ser lite nöjd ut.....
 
                                                                                     Sliten hjälte ♥                                                         

Kommentarer
Postat av: Ewa

Den där jäkla matten/uppfödaren vi delar glömde att ge dig den utlovade disktrasan! Har skällt ut henne och jag hoppas verkligen att du får den om du kommmer till Fillingen.
P.S. Den blir bara godare ju längre den får surna. D.S.

Prinsessan Maya

Svar: Ja jäkla vilka glömska mattar vi har!! Jajja,,, den som väntar på nåt gott.... Hoppas verkligen att vi kan träffas i augusti, tänk vad härligt och köra strandrace och utbyta erfarenheter och viktiga hyss-att-kunna ;))) Längtar verkligen efter den där sura disktrasan..... mmmmmmm.....
gullture.blogg.se

2012-07-01 @ 20:27:10
URL: http://www.fozasos.se
Postat av: ture

alltså jag menar ju mina 8 kullsyskon .... vi är ju 9 st Nio å Chili barn totalt.... såklart!

2012-07-01 @ 23:08:48
Postat av: hussen

tår i ögat av stolthet! =)
grattis.

Svar: tackar =)
gullture.blogg.se

2012-07-02 @ 19:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0