sommaren är kort.....

Matten har verkligen haft fullt upp på sin semester så därför så har hon det att skylla på då hon inte uppdaterar bloggen ^^...
 
Vi dammade ju iväg till Tåme på spår å lydnadsläger med Nils-Rune Larsson & Åsa Blide-Larsson som utomordentligt kunninga och trevliga kursledare.... Kanonskoj var det!! På tu-man-hund med Matten :-*, men jobbigt var det åxå, att vara ute heeela dagarna från 8-17,,, snacka om att man var trött då man kom hem... Jag var ju trött i 2 hela dagar ---- sen började det ordna upp sig igen hehe.....
Här kommer ett gäng bilder...  På första sitter jag utanför "vår stuga" hos underbara farbror Roland, vilken är mattens pappas gamla jaktkompis vilken mycket lämpligt bor i Tåme, sen kommer bilder från lydnadsplan och från avslutningen då kursarna hade gjort lite bus med Nisse å Åsa... de fick välja 2 hundar att göra ett uppletande med 6 föremål samt ett spår med 6 föremål... På dessa satt bokstäver vilka skulle bilda ett ord på presenten de skulle få av oss, vilket var varsitt tävlingstäcke med valfri brodyr... Åsa valde att även skicka ut Nisse på uppletandet, givetvis med tävlingstäcket på och han lyckades faktiskt, totalt utmattad efter att ha galopperat i bushen, hitta ett föremål :))))) duktig farbror!! Spåret fick Åsas unghund ta, vilket hon fixade galant i mark där folk rastat hundar, över vägar och in i partytältet där slutet var.
Sen är det bild på mitt nya koppel - skosnöre :) samt Rolands imponerande samling priser och bucklor på sina fina hundar!! Imponerande snubbe alltså!
 
 
 
Jag har träffat fd hussen igen, har varit och åkt båt med honom å käkat på stan - himmelans trevlans :D
 
Moa å Flirr är åxå hemma igen efter att ha varit helahalva sommarn uppe i Gällivare. Moa har blivit moppe-unge så nu är matten så avis, så hon tänker visst ta mc-kort - då kanske man får motionera en hoj nästa sommar då ;)
 
En disktrasa snodde jag senast igår.... jäddransÅååå..... De (Moa å Matten) kom på mig på bar järning igen!! Attans osis =/
 
Det har blivit lite prommisar å bad med bästaHasse å Nashen.... Jag tycker att vi har en himmelans bra deal där på stranden... Nashen simmar ut å hämtar pinnen och jag möter upp honom och knycker pinnen och får äran för att ha burit in den =)))) klockers, kanonbra fördelning - då slipper jag ju blöta ner ryggen.....
 
 
Ha det gott alles - hoppas vi nån till fin stranddag så man kan sandmula matten - hon behöver nog det ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0