jesuskatten testar vi om han kan gå på vatten... eller....???

Alltså jag är rätt stolt,,, jesus-katten sNisse artar sig faktiskt! Han gör en massa hyss och extremt inpulsiva saker som jag aldrig ens haft en tanke på..... (inte för att jag tror att sNisse tänker dess mer... hrmmm ^^....) Men faktiskt så har han "det" för att passa in i vår familj ;) Fast han är ju himmelans klantig faktiskt.........
 

sNisse!! skärpning!!
 
Matten tycker nog att en fredag som denna bör räcka per år..... Först å främst så tror jag att jag hade nån mardröm,,, eller så kände jag att det var matten som behövde nån som låg sked bakom henne..... I af så lade jag mig i hennes säng...... Vilket är strängeligen förbjudet!!! Jag har provat det en gång tidigare och åkt ner med öronen före :// ....
Matten kvicknade till sådär vid 6-tiden och började maka/gosa in sig mot mig, riktigt förnöjsam.... drömmandes om nån handsome-man som låg sked bakom henne......MEN efter en stund så stelnade hon till, vände sig om och och kom väl på att ingen skulle ligga bakom henne just då....Så hon vände sig mot mig och jag mot henne ååååå GAAAaaaahhhhh!!!! Vafasen gjorde jag i HENNes säng???!! Ååååsså åkte man ner igen....... Jäddrans sånt morronhumör hon har!! Man skulle behöva ha färdigt kaffe och mackor att proppa i henne redan innan hon funderat på att vakna ^^.... Snäll är hon ju oftast annars men hungrig...... vojne då är hon inte att leka med!
 

sNisse väljer fredagsvin....
 
 
Då matten slukade i sig sin frukost, och vi redan förnöjsamt fått vårat morronmål å låg i godan ro och tiggde vid bordet, så hörde vi ett konstigt knaprande ljud.... Då var det sNisse som provade på att tugga tuggben på mattens fluffmatta.. som jag å Flizan brukar göra.... - härm-unge!! Vad tror han att han är kanske?? En hundvalp?!!
 
Dagen förlöpte med gymträning för matten, morronpromme för oss åsså em-jobbelijobb för matten medan vi välkomnade Moa från skolan.... Moa som är en guldtjej utan dess like, fixade käk åt stormatten så att det var klart då hon kom hem från jobbet på fredagskvällen..... (hon vet åxå hur matten funkar då hon är hungrig...^^) Ååå inte vadsomhelst utan suuuupergoood plankstek! - Helt perfekt!! Vi (jag, Fliz å sNisse) fick faktiskt smaka lite.....
 

goaste Moa har fixat fredagskäk <3
 
 
Efter middagsfix å käk så skulle ju Moa bada..... Så hon tappade upp ett jordgubbsdoftande ljuvligt varmt å gott bad.... Nyfiken sNisse var ju tvungen att hoppa upp på badkarskanten för att kolla läget..... Han brukar ju som skrivet sitta i duschskvättet å njuta..... Så jag tänkte.... jag har ju prövat en gång...... (förra hösten då jag testade att gå på vattnet men ramlade under en 12 meters Bayliner.... ) att undras om sNisse kan gå på vatten??? Jag menar han överlevde ju "nära-döden-upplevelsen" som liten då han riktigt höll på att dö så...... han måste ju vara en jesus.... Så jag "råkade" putta i honom i vattnet.....  Och han kunde inte heller gå!! Hehe.... Men Otyget kunde ju simma!!! Så jag är osäker ännu om han är nåt övernaturligt eller inte......
 

sNisse kollar in så att det blir nog skummigt i jordgubbsbadet.....
 
men attan oootur (hrmmm.... hehehe...) att sNisse "trillade" i.....
 
 
En disktrasa och två par sockar har jag för övrigt lyckats komma över denna vecka... Annars har det varit hyfsat lagom stökigt... Jag hittade förresten en superkul kompis igår på kvällsprommen... en kastrerad bordercollie vid namn Max.... vi lekte som 17!! Fasiken vilken skoj kille!!
 
Må väl och.... tips till alla som tänkt skaffa katt; .......... TänK er För!!
Kramen!
 

luktar som nyponroser... eller jordgubbsplantor.....
 
alltså sNisse..... vi måste köra ett snack........
 

Kommentarer
Postat av: hussen

värsta dynamiska duon ture å sNisse!

2012-09-16 @ 22:23:42
Postat av: ture

japps! han tar sig som sagt,,,,, det lilla skrället ;)

2012-09-20 @ 18:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0