livat på hertsön - kampkatten & beväpnad matte....


...var ju tvungen att visa matten vägen runt Karlsviksloppet ;)
 
 
sNisse är liksom one-of-a-kind-katt..... herreguuudens sånt jobb det är att vara med katt!! Hade matten vetat vad det innebar att vara kattägare så hade hon nog hellre skaffat ett gäng tervaneser!!
 
Numera springer matten omkring beväpnad med en blomspruta för att försöka pricka sNisse då han gör hyss.... bara det att kattskrället gillar vatten ^^........ Han brukar typ doppa tassana i våran vattenskål, och gillar att flukta då matten å Moa duschar - då sitter han och njuter i vattenskvättet som blir av duschen.... Han använder även badkaret som skate-katt-bana och "slidear" omkring runt badkarsväggarna likt värsta tonårsslyngel som gör tricks..... PustÅåååStön säger jag bara.....
 
Häromdan då vi hade vart ut på promme så slängde matten upp påsen med Frolic på hatthyllan --- ååå vad gör sNisse - - - lubbar upp på hatthyllan (vilken han inte får vara på,,, matten har jagat honom som värsta jägarn med blomsprutan för att han ska lära sig att där får han inte vara... haha,,, till vilken nytta!! - skrället tycker bara att det är perfa att få en dusch samtidigt som han gör hyss ;) så kattskrället suger tag i påsen med Frolic och matten tar tag i andra änden... å det lilla otyget vägrar släppa taget!!!  Om MIN Frolic-påse!!! Tur att matten är stor å stark (hrmmm...) så hon fick lös Frolicpåsen från otyget!! Skrället har nog inte helt förstått att han är katt.........
 


tjuvkatt som tänker sno mina Frolics.....
 
 
 
Matten har väl skött sig hyfsat... fast då hon skulle till att jobba igår med att köra taxi,, så råkade hon logga in i fel bil!! Ooooovanligt att just hon fixar sånt - äh detaljer,,, hon fick ju tag i rätt bil tillslut - tur att hon kan glädja sina jobbarkompisar ibland :)
 
Moa har haft "ledig helg" från oss djur Och matten... hon har varit i Piteå hos sin kusin och vilat upp sig.... Hon fällde nån kommentar om att det var välbehövligt.... annars hade hon nog "gått-in-i-väggen" pga nån Ture å nån sNisse...... Hur menar hon???!! Tonåringar alltså!!
 
Jag har bara kräkts upp ett par sockar sen sist.... har ju fasenimig fullt upp med sNisse-utbildningen, så jag får ju ingenting gjort inom hyss-branchen!,, Snott lite kattmat har man väl åxå hunnit med men annars så har jag varit dålig på att hålla matten igång...
 

uppfostring av sNisse....
 
Moa lagar till kladdkaka med övervakning av mig å sNisse..... så att allt går rätt till ;))
 
 
Jag känner mig ganska nöjd med utbildningen av sNisse.... tror att han kan bli en bra huligan-katt... ser att han har potens för det....
 
Må väl allahopen! Mys i höstmörkret :)
 


 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0