Våryra å maaaasssor som händer.....

ser du svanarna Flizan?
 
 
Men halojs!! Länge sen sist - jag veeeeet....... Men alla vet vem man ska skylla på....- Matten... SuCkkk!
 
Ja som vanligt så har det ju hunnit hända en heeel del i livet.... Jag har mestadels njutit av god mat (inte enbart torrkulor å disktrasor alltså...), mycket utevistelse i friska luften så som skrilloåkning med matten i släptåg - Fatta hur tung skrället är!! Prova dra era mattar i motvind vettja ^^.....
 
pust.... man blir ju trött ibland....
syjunta...
 
Jag har kört både garage-häng, haft sy-junta och sprungit å motionerat Cat (4-hjuling....), power-walkat eller vilket vi åxå brukar kalla det p-w walkat eller helt enkelt tjocis-prommat med hundvakten alias hobbyhussen Pj samt polare Pw.... ;)
 
Jag har även hunnit med att slinka in i den militära världen en snabbsväng.... Tok-matten fick nämligen för sig att vi skulle bli ett patrullhunds-ekipage som det så fint heter..... Men det tyckte inte jag,,, visserligen klarade vi inträdes-provet med nöd å näppe... Vi lyckades hujedamig kravla oss igenom några lydnadspass,,, men se när det kom till att vi skulle hålla på å "leka med figurant" så sa jag upp mig! Inte fasen behöver jag väl fjolla med några andra än min matte, Pj.... å några till noga utvalda.... Herregudens! Så vi fick kicken :)
 
våfflor är gott!!
 
Jajja! Som matten brukar säga,,,, tureligt nog så är man ju en utomordentligt bra soff, skrillo och myshund med kapacitet för att spåra fram mat, kadaver och annat smått å gott, samt jaga ekorrar, mula Flizan å sNisse, reta upp Moa genom att äta upp hennes gömda choklader..... Haha... hon försökte gömma chokladbollar i en av sina lådor då hon hade bråttom iväg och inte "hann" sätta in dem i kylen...,,,, Men HoudiniTure fixade lätt upp lådan och kunde därmed inte bara njuta av chokladbollarna, jag hittade även en näs-spray vilken jag var tvungen att prova (dock blev pipen lite platt av mina tänder - - dålig kvalla! och inte blev jag någe mindre täppt i näsan heller.... Hittade även någe annat intressant i gömmorna..... Kådisar!!! HAHAha.... Tonåringar gömmer dem i lådor! Nu vet ni :)))) I alla fall så var jag ju tvungen att testa kvallan på dem med...... Alltså nu inte såååå faktiskt..... Hrmmm.... utan jag tog helt enkelt tand-metoden för att testa hållbarheten (har ju kollat Mythbusters många gånger med h-hussen.... :P) .... OCH.... ta´da - de höll....InTE!! Tänka sig..... Bara att reklamera!!
 
bäst att hoppa då arbiggan kommer.....!
 
Jaha, nu har ju då matten nya idéer för sig igen.... vi ska visst sikta på att göra entré i apell-klass på Palt-provet.... Hur cooolt låter det??! Jajja! Det blir säkert kul.... Flizan har åxå börjat att få sig en släng av lydnadsträning (vilket hon veeeerkligen kan behöva det bortskämda stycket... ;) bara det att hon tycker ju att det är skitskoj! ..... Lättlurade brudar ^^......  :P
 
sNisse stökar på som vanligt.... det lilla skrället tror nog att han varit sjö-odjur i sitt förra liv.... för han - dricker ur kranen, vevar runt med tassarna i MiN vattenskål..., hänger som värsta stalkern vid badkaret/avloppet då nån matte är där och duschar eller badar.... Men just nu så jobbar han mest som toalett-dykare.. Han blir ju nämligen helt prillig då de spolar i toastolen - han kastar sig i den och hänger där och glor på det vackra vattnet (^^...)..... bara det att han har ju fått en ny,,, rätt ovanlig skepnad/färg av det...... Matten köpte ju nämligen en blå-färg som skulle fräscha upp färgen på vattnet i toastolen...... bara det att numera har vi en blå-vit-svart katt åxå...... SuCkkk..... :-))
 
sNisse vilar sig lite...
 
jag å Ronja myyyyyser <3
 

Nu längtar jag verkligen till det blir slutet på maj så vi kan ha släkt-träff i Fillingen igen - Jäddrans vad skoj vi ska ha!! Det kommer säkerligen fram en massa bra tips å idéer, vilka man kan pyssla med för att hålla i gång sina mattar å hussar.... hehe ;P
 
Ha det bäst ute i vårsolen!! Kramens
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0