det vankas jul minsann...

här vare glatt!
 
Jahapps, då var det dax för några rader igen....
 
I Turelivet hinner det ju hända en hel del innan matten får fingrarna ur..... å plitar ner mina rader.... Hösten har ju varit med en massa härliga prommisar i go´och o-väder (man får ta det som hund,,,, bara att burra upp pälsen för att motionera de tvåbenta.. ;), många mysiga hemmakvällar trots att det numera ser ut som om man bor i ett tempel med alla mattens tända ljus..... Dessutom har Hussen en kamin hemma hos sig..... Alltså fatta??! Vadan detta pysslande med denna kamin?? Det ska bäras in ved ,,.... vilket jag i och för sig uppskattar, för då kan jag bära in en klabbe och få en Frolic i belöning,,, om jag nu inte hunnit flisa sönder den för mycket... ;/ Sen ska det in med papper och stickor å blåsas alt hardcore: Tändvätska,,,, sen när det börjat brinna så ska vi gärna sitta och titta på till vi kan ösa in fler av de med blod å svett inburna pinnarna...... Onödigt! Då man istället kan hålla värmen genom att tugga på dem... Fast de tvåbenta har väl förstås för skraltiga gaddar för det ;P
 
brasmys :)
 
Skrillo-turer har det åxå blivit - herrejestanes,,, matten kan ju faktiskt stappla sig fram (likt någon från ett äldreboende) med stavar nu!! Nejdå,,, faktiskt så har hon fått hyfsad fart :) Vi hade äran att ha med oss bästaFlizan på några turer - attans vad den lilla rackardamen kan lubba.... Helt fantastiskt! Hon sprang lätt i från matten,,,, vilket i och för sig inte är nån världsbedrift..^^... men dock! Jag har nog grundmotionerat ladyn bra tror jag ;) Mycket snömulning av ilsken sheltie är nog bra träning... Tänk er själv att gå upp emot Goliat =))
Jag å matten å hussen var faktiskt på en riktigt spännande skrillotur förra helgen.... Ca 1 mil från hussens hus ut till vackra Brändön där jag och matten bodde ett tag,,,, Då vi kom ut en bit mot havet så började det låta som om vi var inuti en u-båt.... isen var stundvis kolsvart och stundvis lätt snöbelagd,,, på ett ställe fick vi gå i land för att det blev öppet vatten..... Till och med min husse som är äventyrare nr 1 tyckte att det var liiiiite väl spännande.... Jajja! Vi kom i mål med matten endast druttande två gånger varav en då hon inte hade skrillor på sig och skulle kliva i land... Tur(eligt) har hon inte 4 fötter att hålla reda på....
 
jag å Bambimatten
 
ser ut som om hussen har eld i baken... månuppskjutning eller nåt sånt??  ;PpppP
 
hittade en stoor isbit till hussens grogg... ;P
 
vackra Brändö Konferens
 
Matten har ju haft endel positiva erfarenheter av de här sk tonåringarna (förutom Moa och hennes underbara kompisar ♥) Då hon var och handlade på IcaMaxi för nån vecka sen,,, hade hon som vanligt överpackat en rull-korg.... hon skulle ju bara handla lite juh... var det tänkt,,, I af då hon stod i kön och skulle plocka upp varorna hördes ett öööööh....skaru ha hjälp???! matten funderade vilt om spolingen i svart hood-tröja med en massa piercingar, hade på YouTube och kollade nåt klipp som hördes eller.... I af sa hon jaaaa,,,,eller vill ru gå före i kön?? Näää svarade Spolingen, böjde sig vigt ner och hjälpte till att packa upp på bandet - Herregudens! Så impad hon var..... Åsså igår... så var vi ut på kvällsprommis,,, jag kände ju att matten var sliten efter jobb å gymträning så jag passade på, i ett obevakat ögonblick, att dra (annars VET jag att det är klokast att lyssna på matten då det kommer folk å fä...) Så jag körde principen "lock i öronen" och gjorde ett rus mot 2 personer med liiiiten "jycke".... Matten fick ju förutom att motionera stämbanden för att kalla in mig,,, Be Så Hemskt MYCKET om ursäkt.... Jah! Då var det två tonåringar i andra ändan av snöret som grymtade - D gör inge!! Så släppte de ner den lilla saken!! Fantastico! Matten hade ju lätt räknat med en grov utskällning - BästTure låg på + trots hyss.....
 
budord..
 
Det där med hyss,, har man ju med åren lärt sig att förfina,,, sköter man det snyggt så blir de ju inte ens arg,,, utan bara impad att man inte sabbat "så mycket"....  Härom helgen så for hussen å matten iväg för att käka en bit, kolla på komikern Pablo Francisco, och ev. utgång.... Jag har lovat att inte säga nåt..... (så jag skriver,,, hehe...) I af efter uppträdandet och pub-besök så bangade "party-folket" och kom hem till MIG.... tänka sig att soffkväll med TureLur kan slå högre än att partaja weeeehoooo!!.... Jag är nog Kung trots allt ;)) Då de klev in i mattens lägga så hade ju matten glömt att Ture-säkra innan hon for.... 3 av hennes jackor låg på golvet - alla med avslitna hängare...................... MEN ------ Alla fickor intakta!!!!! Halleluja! :))) Då låg man på + igen .... trots lite hyss..... vafasen, skrället har ju lärt sig att plocka ur frolicarna ur fickorna, så då ids jag inte "pajja" dem....
 
man måste sköta om sina 2beningar....
 
Hussen har ju varit krasslig...... Stackare,,,, Det finns ingen i familjen (typ fiskarna då??) som kan ta hand om en sjuklig hussen som jag.... Han har nämligen opererat om ena ögat (lång historia... han har o-pat ögonen förra året, justering på ena ögat nu...) Guuuudars så synd det kan vara om de tvåbenta eller är de rent klena av sig?? ;).... Trots nästan 2 meter lång med 43 i tass-storlek så blir de ju alldeles hjälplösa! Fast det är klart... de går mest på synen och vi på doften, och de behöver ju faktiskt de där ögonen.... I af .... bästa medicinen är att ligga nära i soffan med en brasa sprakandes i kaminen,,, gärna matten som fixar lite ätbart... så blir de faktiskt friska.... Vips på nån dag så var skrället som ny och då blev det genast garage-häng med plog-projekt och skoteridéer.....
 
Bästa grabbarna på bordet; jag, brorsan Nash med husse bästaHasse
 
Jag har faktiskt fått börja på nattis.... Nu då Moa å Flizan flyttat så behöver jag ju ha nån att vara med då matten roar sig med att köra annan gul bil (6:ans Taxi i Luleå har bara gula bilar,,, å matten har ju kört allt från gul postcykel, bil, buss till stooor gul truck i Aitikgruvan...är det nåt ticks? eller??) I af så har jag börjat med nattis hos brorsan, bästaHasse å bästaAnn-Marie... Nash å jag leker som attans där.... annars, på våra prommisar brukar jag ju inte idas springa med den hala, blixsnabba retsamma jäkulen.... Nash är ju hussehund så jag smörade in mig hos Ann-Marie, låg och sov/vaktade vid hennes sida på natten, likt det man måste göra med den där egna matten....Man måste nog hålla koll på damerna ;)
 
Näe,,, nu vankas det mot jul.... Go´mat å sånt- Det gillar vi.... Ha det gott alles!
 
Saknar faktiskt goaste LillFlizan ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0