skrillor, marknad och kattER!

jag å Flizan ♥
 
 
Jaaa, sen sist så har jag fördrivit tiden med en massa kuligheter (som vanligt ;)
 
sNisse och hans lillasyster har flyttat in igen - men SuuuuucKK - snacka om jobbigt!! Ta hand om en omplaceringskatt är ingen lek.... (hm, undras hur matten kände det med mig i början..... :P ) Nej egentligen är Greta ingen omplacering, vi skulle bara sköta henne sisådär en 3 veckor,,,, MEN.... sNisse å hon har skoj, hon har artat sig till en riktigt trevlig katt (givetvis efter min uppfostran av henne, samt sNisses goda inflytande.... ^^.. - vilken jag åxå uppfostrat juh) och Moa önskar ha kvar henne så... vafasen! en katt mer eller mindre..... :P Men herregudens vad de härjar! Jag måste ju bara styra upp dem ibland,,, till å med Greta har lärt sig att ligga på rygg då en Ture talar med stora bokstäver (= lågt dovt morrande...) Vatten har hon fått lära sig att gilla,,,  bara att bada under, och dricka från vattenkranen, vispa runt tassarna i vattenskålen, flukta då tvåbeningarna duschar osv..... Men tänka sig att JAG - katternas skräck - har blivit med TVÅ stycken!!!! Jajja! Som de säger: När fan blir gammal blir han religiös....... ;)
 
sNisse on the top...
 
jag å Greta kör soffhäng...
 
Jag har varit i Jokkmokk igen... På marknad! Jag fick agera "livräddningshund i alperna" med en klövjeväska med viktiga flytande förnödenheter i.(I stället för en konjakstunna som sankt bernhardshundarna brukar ha.) Jag väckte som vanligt stor beundran då jag skred fram på marknaden.... Många ooooh och ååååååh vilken fin hund! Alltså det finns många mycket kloka människor minsann :) Jag fick mig dessutom ett nytt halsband och koppel (vilka matten shoppade, hade inte med egna stålar just...). Det jobbigaste var nog då de handlade salami och skinka och annat gotta och lade ner det i min väska!!!! Snacka om att jag önskade att jag var gummitarzan och kunde vrida och vända på kroppen så jag nådde godsakerna.... hrmffff!
 

hmmm... luktar gott nånstans... :)
 
termosbärareTutas....
 
Soffmys har man kört, och brorsaprommisar har det åxå blivit - alltså denna Hasse - Nash husse, han är ju mannen med godisfickorna.... jag tror aldrig det tar slut där! Suveränt! Tänk om min matte åxå hade kunnnat ha gotta på sig hela tiden.... snålis! Åsså säger hon att jag borde dra ner lite på gottandet..... Hrmffff... tur att man har sådana som Hasse och Pj´s föräldrar; Kerstin å Åke som begriper sig på att man är smått undernärd och verkligen får dåligt om mat hemma.... torrkulor å sånt..... ;)
 
vakna nu matten.... puss!
 
mattens första skrillor..... :P
 
Matten har ju fyllt år, 25 igen.... det börjar bli tjatigt med 25 varje år.... Men, men... I alla fall så har hon fått sig ett par långfärdsskridskor!! Herregudens! Hon är som en liten hockeykille med sina första skrillor.... Dessutom kan hon ju inte åka utan vinglar omkring som värsta Bambi.... Lite skämmigt ibland... Men då hon störtar och mössan trillar ner över ögonen så är det bara att ladda järnet och köra en mattemulning! :D Men hon har ju faktiskt börjat att bättra sig men det går ju så förbaskat sakta..... en "panchis" med rullator hade lätt rullat förbi --- nästan i af.... Men det tar väl sig,,, hoppas jag... :)) Hon tycker att det är perfa kvällsmotion för en Ture.... och jag tycker väl att det är perfa kvällsmotion för en matte... :)
 
Kära vänner - ha det gott!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maya

Halloj där uppe i norr!
Du har det bra du brorsan med två katter, vi har också katter men det är grannens som bor under vår altan! Jag vill inget annat än att jaga upp den i högsta trädet i byn :-D Kan inte tänka mig att dela soffa med en katt :-S
Jag läser att din matte är lika knäpp som min! Min har köpt en apparat som man står och trampar och vevar med några pinnar på! Ser jättefånigt ut och flåsar som en tok gör hon!
Det är tur att vi är guds gåva till mänskligheten, Ture!
Har börjat räkna ner till kennelträffen, jag hoppas att du är riktigt taggad på ge den ohängde Dregen en omgång!

<3 Maya <3

Svar: Jodu kära sis.... vi har det inte lätt ^^ Tokiga fruntimmer!!!.... Vi måste ta en riktig utrednings afton nere på kennelträffen ... Matten har redan fixat semester så vi kommer =)))))) ÅÅÅh vad jag längtar- köra strandrace, tigga go´mat, mysa, träna (hrmmm).... Och förstås fixa lite vett på lillebror ;P ;) <3 Ture von Tiger <3
gullture.blogg.se

2013-02-17 @ 00:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0