Nyår igen!!

mr "något-glad-svans" har fått korn på nåt spännande i snön...
 
God fortsättning allahopens!
Jahapps.... som vanligt har seg-matten inte bloggat på en heeeel evighet.... Alltså snart får jag vässa klorna och plita ner några rader på egen tass vettja! Hur svårt kan de´va´??? ... ^^... Men hon har ju blivit dålig på att lyssna- knäck i öronen förmodligen....
 
Sen sist så har det ju som vanligt hänt maaasssor!! Jag har varit friluftshund och åkt långfärdsskridskor med bambi-matten i släptåg och pj som draghjälp.... det var betydligt roligare att springa fort med honom, fast jag var ju som tvungen att ligga lite mitt emellan ett tag för att kolla matten, så att hon klarade sig.... Så då drog vi järnet, och fort gick det! Fasenimig att tvåbeningarna kan få upp sån fart med hjälp av några stålrör på skor!! Ibland imponerar de! ;)
 
en härlig dag på isen :)
 
Jag har även åkt pulka ner för en backe, sprungit med 4-hjuling, mulat sheltie (Flizan), prommat med brorsan, käkat choklad, endast en disktrasa har jag rövat bort (hann inte förlusta mig på den faktiskt...), försökt öppna den inbrotts-säkra fodertunnan - blev avslöjad av tandmärkena i locket.... - attans!! mm..mm.. Och inte att förglömma det bra - mycket myyyys.... :)))
 
Julen firades hos mattens systerdotter Emmelie och hennes numera man Joel i Gällivare... Även vi hundar fick flera paket, vilka var relativt lätt för en finger(tass)-färdig jycke som jag.... Jag försökte även lura till mig Trissans paket, men icket! Fick nöja mig med mina tuggisar....  Vi bodde hos moster, Thomas och sur-Sally, som numera är riktigt trevlig, men den jycken är åxå nååågot speciell - kollar på tv (skäller och har sig ibland till ingen-vet-vad...), hon har en egen stol vid fönstret med en kudde på så att hon kan sitta och titta vem som kommer.... Sover i sängen,,,, jaaa bortskämdare 4-vägskorsning från Mertajärvi får man då leta efter.... men lite söt är hon...
 
julklappsöppning :)
 
På tal om söt - Flizan har här för några veckor sedan blommat ut ordentligt!! Satanahs sicken kalaspingla!! Wow!! Man blev ju helt kär.... :P Kanske berodde det på nån ny "parfym" som visst heter "löpning" som hundbrudarna brukar dra på sig vissa tider på året... Men trots kastration (vilken matten är övertygad om att de missat nåt med...^^..) så blev man lite "het-på-gröten".... hehe... Jag kände mig som tvåbens-grabbarna på försommaren då de "känner dofter" då de ser lättklädda ladies... Suck!
 
snyggFlizan ♥
 
sNisse har man ju åxå måst´sköta om,,, jag brukar tvätta honom på mornarna - jädrans såna skitiga öron han har, jag måste ju vända ut och in på dem för att de ska bli ordentligt rengjorda! Han är nog ganska tålig det lilla skrället... och man har ju uppfostrat honom som en riktig valp så han lägger sig på rygg och ger sig om det vid nåt enstaka tillfälle skulle inträffa att jag fick för mig att bossa lite....;-) Lite mindre painig har han ju blivit i af... Det tar sig....
 
trött sNisse...
 
Massor med myskramar i vintermörkret! Ta hand om varann :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0