ByggareBob, nya vänner, framtidsplaner å spårkung!

jag och brorsan Nash samarbetar med vattenapporteringen, han hämtar - ger den åt mig - jag får cred!
 
Alltså min matte är ju bland de mest förvirrade människan som knatar omkring i ett par stövlar..... I alla fall då hon ska gå ut spår.... Om man beskriver det såhär: En matte i sina bästa år, trevlig, anpassningsbar och flexibel MEN... saknar både sinne, och kunskap om spårning.... Visst har skrället läst en del, kursat osv.... men det hjälper icket!! Hon saknar lokalsinne!!!
I afton till exempel så fick hon för sig att vi skulle åka ut och spåra.... Trevligt...^^... I och för sig var JAG laddad som 17 efter missen på Fozaso´s mästerskapet, så jag taggade till, och var ivrig till tänderna att få ta tag i uppgiften.... Ett 300 m spår likt ett U med 3 apporter brukar ju vanligtvis de flesta mattar å hussar klara av... MEn... MiN lyckades få till ett 550 meters med virrvarr, spetsvinklar, snårskog, diken och div annat....
Ängslig men dock.... hon har ju hört att man ska lita på sin hund... så släppte hon ju på mig.... Jag kan tillägga att i min iver att få komma ut i spårskogen så råkade jag nypa till matten i armen av glädje... liksom för att få henne lite mindre orolig å mer alert.... I af, iväg bar det, jag tuffade på och tog första, andra OCH tredje apporten :)))) lade mig ner exemplariskt vid varje apport (learned by misstakes: att om jag inte läggger mig ner.... DÅ hittar HON ju inte apporterna!!! att man alltid ska hålla reda på matten :P) I af... åter till nr 3 och spårslut, så vägrade matten att sela av mig... Jajja... så det var bara att leda ut henne i ganska oländig terräng med som skrivet virrvarr, spetsvinklar, diken och annat otyg......Snacka om TureBäst alltså - lyckan var fullständig då vi kom fram till den stig som vi skulle till - herregudens vad Frolic och pussar å klappar....
♠♣Skulle vilja lägga in en hint till alla vänner till matten.... säg att hon ska börja pyssla med nåt annat än spår.... snälla..... Soffmys, promenader efter stigar, fixa go´käk och sånt som hon faktiskt klarar av...... Suck, jag har det inte lätt....
 
SpårKung :)
 
Förra veckan då hobbyhussen var hemma på "inarbetad tid" som det så vackert heter, så körde vi igång med utgrävning av backe för att kunna göra en fin altan, vilken jag kan ligga och sola på, och tigga go´saker vid grillen, rycka handdukar av de solande mm, mm.... Vi lekte helt enkelt ByggareBob i en hel vecka... Jäklars vad skoj! Bara det att h-hussen fuskgräver... inte använder han de gamla hederliga tassarna... nejdå!... Här ska det tas i... och vips hade han hämtat hem en hel riktig grävmaskin! :) Det blir riktigt bra får man säga... jag ser fram emot invigningen av T & H´s altan (=Ture & H-hussens) - jädrar det ska bli party =P ;)
 
vi gjorde endel fynd faktiskt... :)
 
Jag har faktiskt hittat mig en till 2-bening som duger att leka med ordentligt... Pw heter han och är kompis till hobbyhussen.... Jäkulens vad vi stökar ibland - killen har ju hundhumor vettja!
 
nya lekkamraten...
 
 
Matten har ju pysslat med träning och nån tävling med sig själv, kraft och springtävlingar, vilka går hellre än bra,,, men jag tror att hon har kul,,, fast hon gäller om ont å träningsverk här å där.... då har hon inte sprungit med gixxer, skoter, 4 hjuling eller spårat snurrspår.... hm!
 
Challi, Matten å Lena vid målgång av Tjejjoggen :P
 
Apropå tävling,,, så är det visst spikat med mattens kompisar Challan å Lena med sina schäfertjejer (trevliga och söta sådana ;) att vi ska visst vara med på Paltprovet i Piteå första helgen i augusti.... Stuga bokad - så bara att köra så det ryker.... hepp, hepp.... Jajja hur det går är ju en sak MEN Kul ska vi ha =))))
 
Nej nu är det bädden som gäller... Ha det bäst alla ♦
 
det är ganska lätt att söva matten med 2 underbara jyckar som jag å Flizan ♥♥
 
 

Kommentarer
Postat av: matten

kollar om man kan skriva inlägg nu....

2013-06-20 @ 19:23:05
Postat av: Anonym

funkar då man tog bort spärren mot stötande kommentarer ;)))

2013-06-20 @ 19:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0