kennelläger å sommar skarpt på G.....

HejHopps allahopen! Ture´s speaking.....
 
Alltså.... jag har det ju fördjäkla bra för det mesta om jag får säga det själv =) Jag glider omkring som värsta gigolon om dagarna, i af de veckor som hobby-hussen är på hemmaplan och jag kan vara hos honom.... Vi har sååå mycket mys för oss: jaga fyrhjuling (skotern har satts i sommar-ide..) jaga gräsklippare,  - men den var inte såå lattjo..., hänga i garaget, ragga i bilen, vila soffa,  åsså har VI byggt bastulavar! - Jädrar jag fick en fin plats på övre laven :D...
 
 
 
 
Jag å matten har just nu träningshelg i uppletande, samt fikapauser å lite annat kul med Challi å Ztella samt Lena och Qlura.... himmelans skoj, men ganska onödigt att hålla på att springa ut FlerA gånger å leta grejjor som slashasmatten tappat i skogen... vet ni hur jobbigt Det Är??! Slarvmaja!!
 
Jag har -nöjd med mig själv- lyckats med att få hobbyhussen och hans polare och föräldrar att inse att en Ture behöver go-saker...... :)) för att: 1. man är ju lite tanig eller?? ( eller var det opälsad ^^... Obs! lyssna INtE på matten!) 2. man kan bli vän med en Ture (gääärna genom älgfilé..... Vägen till en hunds hjärta går direkt genom magen....) 3. man måste få lön för mödan... dvs jag jobbar ju inte gratis (har snackat med endel gruvarbetare vad gäller lön-arbete hrmm...) 4. det är ju såååååå synd om en stackars huuuungrig Ture som säkert aaaaldrig får någe gott hemma - klart han måste få äta åxå (sa en mycket klok kvinna vid namn mat-Kerstin) mm, mm, mm........
 
jag å Flizan chillar morgonen efter en afton fylld med trevligt folk och älgfilé.... mmmmmums
 
 
Vi har varit på Fozasos-lägret - hiiiimmmelans skoj! Solat, badat, bastat, tränat, käkat och druckit gott (i af vad 2-beningarna säger...) Himmelans kul att träffa släkten och deras trevliga bi-hang samt kennelmamma å kennelpappa....
 
jag å systra mi - snyggMaya leker på stranden
 
 
Vi hade ju det första Fozasos-mästerskapet på fredagen, vilken invigdes med flagghissning och ...hrmmmmfff... o-vacker sång främst från min kraxande matte (piiinsamt...^^..) Sen bar det av ut till Nordmalings brukshundsklubb för att tävla... Man kunde känna nervositeten hos mattarna å hussarna (herregudens hur de håller på va? Man kan/gör det man måste göra! ;)
Spåret för mig å matten gick hyfsat bra.... *harkel, harkel*.... bara det att jag ides inte makera någon apport.... Det var väl ingen jag känner som lagt ut dem heller ^^... Sen fick hobbyhussen köra budföring och hejÅhå ---- lydnaden! Alltså han är rätt coool min hobbyhusse - har aldrig någonsin vare sig gått eller sett lydnadsmomenten.... Så han gjorde helt enkelt så att han tittade på de 3 ekipagen före oss och fick lite strötips från publiken (matten hade gått in i klubbstugan för att gömma sig... jag vill ju gärna ha med dem båda två helst... :* )
 
hej hopp - vad vi kan :)
 
 
Jag å hobbyhussen skötte oss riktigt bra och slutade på en hedervärd 5:e placering med många lovord för HaN som JaG hjälpte runt lydnadsplanen ;))) Okayrå - vi var helt enkelt ett riktigt fint team ;) Måste även tacka den eminenta tävlingsledaren Birgitta - Gerdas matte, för råd å tips ;) Vann gjorde duktiga Petri & Rey.... vad månde bliva??
 
inför platsliggning...
 
 
Jag hittade ju min blivande kärlek där på beachen i Fillingen... En vacker afton... bara stod hon där....♥Sota♥.... vacker.... skör (hrmff-harkel).... med vinden i håret.... såååå ljuvlig.... dock så ung och oskuldsfull (harkel).... hjärtat bultade... Så jag: drog in magen, spände musklerna fyrade av en tass runt hennes midja och viskade i hennes öra ; Om du kommer ihåg mig då du blir i lovlig ålder så ska jag ge dig nåt riktigt fint...... Jag gav henne mitt tuggben,,, inköpt från Ica-Kvantum i Luleå.... snyft.. såååå romantiskt.......
Sen blev man kallad FarbrorFulTure!! Hallå!! Hon är ju snaaart i lovlig ålder... dock 4 månader nu Mäh!
 
Sota ♥
Hemma i läggan så har vi fått tillökning i akvariet - inga snorungefiskar... men matten har köpt några till - fantastisk pryl det där akvariet.... Matten behöver ingen skränande tv, utan kan sitta å kolla på firrarna - lättroad måste hon ju vara ^^... Jajja!
 
Ser fram emot en härlig sommar - Sol å kuligheter beställes...
Ha det bäst alla :)
 
 
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0