Jag FÅR vara me´!!!

 
 
 
Japps, nu har det minsann hänt MASSOR i Turelivet :D :D
 
Jag, Hussen å Matten har haft en fantastisk sommar!!! Jag har fått rå om dem i hela 5 veckor,, utan att de varit på jobb eller annat onödigt-nödigt...
 
Hussen har ju som skrivet skaffat en båt åt mig - kapten TureTutson, som man kan åka omkring på havet med utan att vare sig blåsa bort eller åka i spat hipp som happ... Han hade ju tidigare en jetbåt som visserligen enligt honom var ruggigt skoj, vände på en femöring och gick hyfsat fort, men NU.... Vi kan åka hyfsat fort, har lä i båten och sovplats! Jag har lärt mig vilken som är hussens,,, så när vi går ner mot hamnen, rusar jag före och ställer mig i givakt och väntar tills sölkorvarna kommer och knäpper upp kapellet så att man kan hoppa i :) Lite oroligt är det, men det är det värt!
 
kapten TureTutson
 
fy faaaasen vad det blåser!!
 
strandmys...
 
 
Vi har kört strandhäng, tills vi inte har kunnat vara ute någe mera för att de klena 2 beningarna blir som kräftor av solen,,, tureligt nog så har man ju inbyggt solskydd, så att man klarar sig... Då har man fått gå på stan, käka på restaurang - The Corner i Luleå - är ett favvohak - de har trevlig personal, du får komma in och ligga å tigga mat i nån hörna och du får en egen vattenskål om du vill :)...
 
på g mot Piteå i solnedgången
 
Vi har flängt ute med båten dag som natt,,, en vända åkte vi till Piteå och gick på Nolia mässan,,, Där fick jag faktiskt inte vara med hela tiden,,, då matten å hussen skulle åka helikopter så var icket hundar välkomna, så jag humpades in på "hunddagis".... Kan ni tänka er!!! En snart 6 år ung tervanes - På DAGIS!!! Soligt som det var så satte de upp solskydd,,, men jag hade minsann inte tänkt ligga bakom nåt jäkla solskydd å inte se då mina tvåbeningar kom inom synhåll igen.... Då matten å hussen kom tillbaka så stod jag på samma fläck som när de lämnade mig men med mer säkrad dörr (de hade satt fast ett par kattstrypare så att jag inte skulle få upp dörren... :(   ) och något skavd nos.... Hade ju försökt jobba mig ut lite.... Jajja! Jag fick då komma ut och bli duschad och dricka vatten,,, det var någonting riktigt bra de hade på stället,, De tänkte då minsann på oss hundar...
Eftersom jag är sån snygg vovve, så fick jag gratisprov på gudomlars god hundmat i nån rulle.... Gottans var det..
Vi övernattade 2 nätter i båten,,, gissa om det var härligt! :) Springa på stranden på kvällen,,, grilla och äta go´mat med matten å hussen å gå och lägga sig sandig och mysig i båten med matten å hussen, ta ett morrondopp och fortsätta att njuta av dagen..... Lovely ♥
 
 
kamphund minsann...
 
<3
 
lydnad på stranden,, matten med ett chips i handen...
 
Jag å matten har hunnit med en sväng upp till moster å Thomas stuga i Yrttivaara, en bit utanför Gällivare... Där var det åxå fantastiskt bra!! Hos moster får man aldrig gå hungrig.... Vi gjorde bl a en utflykt till vackra linafallet - jäddrans vad det dånade vid vattenfallet - men otroligt vackert!
 
maaat....
linafallet
 
 
lyxigaste utedasset ever!
 
 
jag å SallanBrallan
 
Vi har varit på en fantastisk helg med fyrhjulingarna och kompis Pv.... DET var livskvalla!! Första dagen sprang jag efter å före fyrhjulingarna,,,, Träningsverken från helvetet infann sig direkt! Vaffan - jag är ju van att leva livets goda dagar,,, sova länge om mornarna,, få åka båt, bil, promenera - INTE springa (annat än efter ekorrar och katter...;) Så dan´efter så parkerade jag mig på fyrhjulingen innan vi startade, så att jag säkert inte skulle behöva springa ^^.... Det blev mycket go´käk, suovas, gravad lax, nyfångad öring,,, å så plockade hussen å matten hjortron som om det vore guld - helt galna! Vi sov i nåt som heter tält - riktigt myigt! Jag agerade p-piller (utifall att de ens skulle tänka..) och sov mitt emellan matten å hussen i sovsäcken, å då det blev för varmt så lade jag mig på deras fotknölar.
 
kvällssol
påklädd fjällnäcken med senaste vinglasen från pv-store.... ;pPpp
får man aldrig sova i lugn å ro?!!
tröttast...
jag vilar å hussen fiskar :)
jag har lagt ner kul-ätningen - det finns så mycket godare :)
 
suovas..... vojne!!! gott!!!
 
är de bäst eller bäst Pj å Pv fixar allt - till å med en trasig kylare!! Medalj :-*
 
mina idoler...
 
vackervovve å vacker vy
 
lämna mig inte....
 
trångt å mysigt i bilen...
 
Nu har äntligen ♥ matten å hussen ♥ fattat att de kanske hör i hop på nåt vis - som jag jobbat på det!!! Efter 6 års bekantskap har de äntligen, med min förtjänst, flyttat ihop. Vi har blivit Bensbybor, jag å Matten ååå fiskarna förstås (lång historia där, men mattens akvarium på 720l rymdes inte, så de har fått köpa ett nytt 450l...). Så nu kan jag morronpinka på MITT träd, höja fosasos-fanan (svansen) och sprätta med baktassarna varje morron =D =D =D
 
Må gott allahopens!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0