Jag får inte vara me´..... :(

Long time no seen, kompisar....
 
Alltså detta första halvår har inte varit Ture-ligt.... Jag får fasen aaaaldrig följa någe mera :´(
Matten å Hussen har t ex varit på flera kalas, som kallas bröllop - ett i Jokkmokks kyrka och ett i Linnékyrkan i Göteborg (de ska även på ett i Skellefteå nu i juli... :(   ) Nog för att jag kanske inte är världens kristligaste, mest väna och heliga vovven som knatar i ett par tassar, MEN - jag vill åxå äta bröllopsmat och dansa och leka järnet inpå småtimmarna.... FUSK!!!
 
Tokigheter finns det gott om på marknaden ;p
 
Ett par andra minus: * - blev utslängd från öl-tältet på Jokkmokks marknad ^^.... Där låg jag i vimlet och inandades de ljuvliga doften av stekt suovas samt några konstiga andra ångor som kom från dryckerna på bordet... Så kom en vilt främmande (dock husse-kompis..) tjutande tvåbening och attakerade min Husse!! Slängde sig runt hans hals och rabblade järnet..... Vafan! Man måste ju ställa upp, så jag kom som skjuten ur en kanon och gick emellan - här skall icket kramas nån husse utan MiN tillåtelse.... O-tureligt så gick en vakt just förbi... så vips åkte vi ut! Man fick inte vara hund inne i öltältet då det serverades mat.... Så min räddnings-aktion hade inget med saken att göra... Vakten tyckte säkert att jag var en förträfflig vakthund annars... hrmmmm....
 
o-bra att ha kälke bakom denna ^^...
 
Mera minus: * - fick inte följa med på weekend i Stockholm (herrskapet skulle visst flyga ner.... hrmffff....)
* - fick inte följa med på skotertur i fjällen - Husseskrället har ju inte förstått att han borde liksom sin polare Thomas K köpa sig en kälke till mig, och en bättre skoter, som inte går på rullen hela tiden, för då kan man ju inte åka bakom vettja... ;)
* - Jag fick inte följa med på sista skogsavverkningen med favvoÅke å Hussen, de behöver tydligen vara i fred då det ska avverkas... förstår inte varför?! Jag kan ju jaga fyrhjulingen i af......
* - Flizan har fått gå agilitykurs med matten - å inte JAG! :( Attans orättvist, även om jag åxå fick komma ut och luftas lite....
* - missat kennelläger pga ovan nämnda Göteborgs-bröllop.....
 
Åke har nån vedpinne faktiskt....
 
Nä nu jäddrans sätter jag tassana i marken!! Nog, med egna påhitt för husse å matten tack!!!!
 
Ett par som riktigt förstår sig på en Ture är ju favvoÅke å matKerstin :D De vet minsann vad en Ture å Flizan behöver..... Jårå, vi fick äran att bo hos dem en natt då Matten å Hussen åkte upp till fjällen... De blev noga förmanade av  H & M att inte gå ut med mig i koppel (för att jag kunde dra i kull dem,,, hrmff...), utan att de skulle släppa lös mig eftersom jag är hyfsat lydig (ooooooh ja ;)...+ att vi skulle sitta innan vi fick mat, att vi inte behövde en rallar-portion var med kött, sås, potatis å grönsaker flera gånger om dan´.... Förmaningar, förmaningar..... Jajja! Då H & M äntligen drog, så körde vi på stooora charmen ;P ... Vackra bedjande bruna ögon, säkert svultna.... Det funkade! :)
Dan´efter då H & M ringde för att checka läget,,, kom jordens harang från fruKerstin - Ni ska inte komma å säga att Ture inte kan gå i koppel!!!! Han är såååååååå exemplarisk!!! Jodå, hon klok-Kerstin, hon vet minsann!! Då H & M anlände senare på kvällen för att hämta oss exemplariska hundar, så råkade Hussen slå en koll in i Kerstin å Åkes splonkans nya bil - och såg att det låg en matta, full i hundhår i baksätet..... Undrandes frågade han Kerstin om de hade haft oss i baksätet, då de har en skuff att humpa oss i????!! - JA, sa hon förnärmat - har vi nu tagit på oss att vara hundvakt, så måste vi ju fara ut med hundarna så att de får se lite.... - Och det gör de INTE i skuffen!!! Kloka kvinna :*
 
nåååååågot trångt i hussens bil med ett 720-liters som passagerare :D
 
En annan stooor händelse som inträffat är ju mattens införskaffande av ett större akvarium.... 720 liters!!!  Hussen som är en mycket vänlig själ erbjöd sig att ta hem det till Matten, importerat från Jokkmokk... Sagt och gjort, med mycken möda och besvär och med hjälp av husse-syster samt nån fler... så baxades schabraket in i hussens "nya" bmw.... Jorå, DET gick!!!
 
Vacker hund, vacker stad, vacker skärgård.... Lovely!
 
Nu tror jag faktiskt att det har vänt mitt o-turs-halvår,,, ---- Hussen har köpt en ny båt (Flipper 630), i vilken jag fick vara med på premiärturen och inte Flizan faktiskt ;) Hon blir så sjösjuk.... Det är både jobbigt å roligt då Hussen håller på med sina prylar, man ska vara byggare-bob hund då han bygger altan, recond-hund då han fixar båtar å bilar, pinnbärare då ved ska hämtas osv....
Det är ändå ganska härligt där hos hussen, då man kan gå och pinka på SITT eget träd på morronen, riktigt sprätta med baktassarna och rulla upp Fozasos-fanan och känna att man är kung på stället!
 
Trevlig sommar allahopen!
 
Matten - om vi byter, så får du en träbit och jag en köttbit - Tack :*
 

Kommentarer
Postat av: Dregen

Tjabba brorsan!
Vilket j***a halvår du har haft! Surt!
Hur kan de bara lämna dig så ofta och mycket?
Matte lämnade mig en helg i april för att åka upp till dina trakter med Nova som luktade sååååååååååååå gott! Träffade du henne?
Jag ska spöa skiten ur den där tönten som fick träffa henne!
Nu blev det inga snorungar men nu har hon som är hjärnan bakom allt börjat dilla om att Maya ska flytta hem ett tag och få träffa samma tönt??? Hon luktar gott hon!
Ja, ja den som lever får se brukar det heta! Men tvi vale för snorungar i huset!
Dårarna som bor i mitt hus satt nyss och funderade på att åka norrut i augusti, tyckte jag hörde Luleå och Boden nämnas. Man vet aldrig vad de hittar på! Hoppas du lyckas ta dig till Fillingen sista helgen i augusti, har hört att går att åka tåg om man inte får med sig de tvåbenta.
Jag är inte riktigt säker på att jag vill träffas men jag får väl lägga mig platt för du är ju trots allt min storebror!

Din ödmjuke lillebror Dregen

Svar: Tjabba lillebror!Tack för medlidandet, en bror kan man alltid lita på ;)... Joru det har vart tufft, men, men... stark som vi är så klarar man ju det :p.... Näeru, Nova fick man bara skymta genom burgallret i bilen, det var nog lika bra det... gissar att det var en sur bitch det där.... huga! Hoppas ändå att Maya kommer upp,,, Längtar faktiskt efter att bli farbror,,, Har hört att den där bodensaren är en trevlig prick! Å du ung-tupps-brorsan,,, man ska inte slåss... hör å lär av storebror!
Du, vi ses om nån vecka!
Peace..
gullture.blogg.se

2014-06-19 @ 22:17:55
URL: http://www.fozasos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0