hösten är här, matten bakar å återfall.....

 
 
Då är hösten här i sin fullaste praktskrud numera i form av att de vackert färgade löven ligger ner på marken, alternativt blåser omkring likt enorma snöflingor och lägger sig öööööverallt.... Det är ganska härligt att dra en race genom lövhögar och de iskalla gyttjepölar som det finns gott om i skogarna.... Nog med poetri!
 
Något blond matte... men tänk er henne o-mätt och arg.... Vojne!!
 
 
De senaste veckorna kan väl kanske återigen sammanfattas så att jag ligger som vanligt på några + och några - .... Jag måste nog än så länge ligga på mer + eftersom jag tas bort från mattens dödslista, hyfsat fort - det måste vara min enorma charm och djuriska dragningskraft....
 
Jag hamnade på dödslistan idag då matten upptäckte bithål i sin nya (använd 2 gånger) Kenza-skinnjacka.... Vilken tur att jag just var på nattis hos Moa vid tillfället!! ..^^.... Men vid närmare eftertanke, (jag har trots allt en hyfsat klok matte - eller "ture-li-serad"...) så kom hon till insikt om att det måste vara skitkvalitét på plagget eftersom det inte ens tål ett par gamla tandstensfärgade tervanes-tänder :-0... Jajja!
 
 
Matten har åxå försökt sig på med att baka .... Igen..... Hon har som en liten vanföreställning om att hon skulle kunna fixa lite go´fika åt sina team-arbetskamrater till deras fredagsmöten på jobbet... Sanningen matte: Så här är det.... Du kan ju faktiskt laga god mat, fixa kanelbullar, neg..chokladbollar, äppelpaj å kladdkakemuffins.... men sen....!! Håll dig till för sjutton till bagerierna! Mjuka kakor, diabetesbollar och annat du försökt dig på..... DEt funkar Inte!!!!  Inte ens en Ture som är hyfsat o-kräsen tycker att det är ätbart....
 Jamen - chokladbollarna med stevia och salt!!! Matten fick för sig att göra chokladbollar som även funkade för de som har diabetes... Kollade in ett recept på webben OCH.... Kattttastroooooof!! Totalt oätliga!! Ok, kanske för den som gillar salta bollar då.... :/ ....
 Jajja... skam den som ger sig , nästa projekt: kennelmormor Ewa´s förmodligen goda Fudgekaka..... Blev totalt platt i ugnen,,,, Den utomordentligt smarriga glasyren med en massa choklad, grädde och annat gotta.... kokade nog aningen föööör  länge.... Så efter konstens alla regler, trots att kakan blev hyfsat platt, så kluttade den envisa matten på glasyren på kakan och in i kylen för att stelna....... Vilket var just det den gjorde!!!! Tur(-eligt) för mattens jobbarkompisar och chefer som lätt hade fått ett gäng tandlösa brevbärare, så tog hon inte med sig bakverket till jobbet - DET hade kunnat bli tillbud!!
tandlös....
har åxå blivit tandlös... dock pga min hrmfff enorma kamplust som fastnade i en trasa.... ;)
 
 
Jag har fallit tillbakta till mitt stora missbruk... Nu blir det kanske en trasa i veckan... Efter en barndom (man måste alltid ha nåt att skylla på ;) uppvuxen med wettex i huset, såå KAN jag bara inte låta bli det... Jag VET att det är skadligt, både för tarmar, svalg och rumpa,,,, MEN.... det är ju så förbaskat skönt.... känslan... Tänk er känslan... Man är oändligt övergiven hemma på dagen, då matten å hussen jobbar,  eller så har man bara en så gudomlars go´doftande wettex i närheten... Så känns det som bra, lugnande och mättande att dra i sig en trasa.... Man blir som harmonisk..... Tills skiten ska ur en.... Huga! Man mår illa, får frossa och behöver kärlek å närhet för att få ur sig skiten... Å ändå.... nästa gång man känner doften av en trasa med aning av matrester,,, kanske köttfärssås,,, mattens dåliga bakverk,,, gammal mjölk eller.... Svårt att motstå!
 
ooooooohhh,,,, gottans!!!
 
Vi, jag, hussen, matten å Flizan har ju varit på höst-kennelträff i underbara Fillingen åxå. Det är alltid lika kul att träffas! Syrran Nova som håller på att visa sig duktig på tävlingar (grattis kära sis), GammelFrasse vilken de säger att jag blir mer och mer lik, slyngeln Dregen... ides inte ha så mycket med han att göra.... ^^... Åsså jokrarna bästFlizan och tollaren duktigKipper å irlänska skönheten...Gunhildsvovve :) Ser fram emot nästa träff till våren igen =) Har hört rykten om att det blir ännu fler jokrar med... typ mopsar, pointrar och annat löst... ;)
 
As always... number one :)
 
Kramkram önskar Ture med hushållspersonal
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0