Snart semester, valpskrällen å sånt

Länge sen sist... Massor hinner ju hända i Turelivet innan matten kommer sig för att plita ner nåt.... Sommaren har ju startat får man väl säga... Midsommar firades i en trevlig by utanför Luleå med ett stort gäng o-ledsna personer,,,, alllt i från små barn till vuxna 2 beningar åsså jag och labben Leo, och kossor å hästar i närheten.... Temat för knytkalaset var hemkört -- allt i från hemkört öl och vin, lax, bröd, helgrillad gris och massor med jordgubbs tårtor och andra bakverk.... Vi led då inte direkt svältdöden ;) Jag å polaren Leo fick givetvis vara prov-bedömare på maten.... Det fick MVG!
Polaren Leo var en livlig 2 års labbekille, vilken jag heeela tiden var tvungen att försöka dominera genom påsättning, till en del barns stora förundran och mattens obeundran.... Jajja! Liten, snygg och låtsas svåråtkomlig.... Ni vet! Det fanns en massa kul-saker där, hoppborg till barnen å mig å hussen,,, jet-ski´s, wakeboard, båtar mm.... Det var lite jobbigt att inte få följa med matten å hussen då de dammade ut på jetski´na... Kul verkade de ha, nästa gång kanske jag får följa..... ;P
Vi hade även allsång på båtarna i mikrofon framåt afton,,, jag var givetvis med och doade med nåt skall/gnäll här å där... Uppskattad var man i af! Trevlig jycke som hakar med på allt tyckte de :-* På morronen så kurrade det till som vanligt i magen och jag dristade till och gick helt enkelt ner till stranden och partytältet där jag visste att det fanns kvar lax, helstekt gris, godsaker osv... Så jag käkade frukost där, tog mig ett dopp och gick upp å väckte matten och hussen, som då undrade hur jag ännu kunde vara blöt från gårdagen..... hrrrrmmmm =PpPp I och med att det blir barmark och finväder så framträder det ju också ljuv musik (tycker jag och hussen..) i form av motorbuller... Tänk er ljudet av en grävmaskin, r-hoj, snabb båt och dyl.... Matten förstår inte riktigt det där....
Jag har blivit morbror! Goa syrran Maya var ju hit i våras... Hon dejtade ju nån jäkla bodensare, Krokasmedens Rubel heter han visst, ska visst vara en hyvens kille i af.... Matten (och hussen) blev ju helförtjusta i Maya som klev in här och betedde sig som om hon bott med oss hela sitt liv - hon är faktiskt schysst syrran min... Sen tyckte matten visst att den där Rubel åxå var nåt "extra",,,, Matten som visserligen varit valpsugen i några år, men inte tänkt ta nån än,,, grubblade på, bestämde sig, och ringde kennelmamma Ewa.... Sen blev nån framtida HAN bokad!!
Jaaaa, en och en halv vecka kvar innan friden är slut..... Då ska man börja DELA på matten, hussen (fast han är ändå mest MIN), tuggisar (fast de är mina) godsaker - okayrå,,, de delar ju 2-beningarna ut,,, bilen, sängen - Hua!!! Å matten är som värsta fjollan!! Här har det köpts in både det ena och det tredje.... pffffh!! Halsband, koppel, nya leksaker osv..... Hm! Som om det inte finns några Vah??!! Om hon då hade inhandlat nåt vettigt - som skyddskläder, såpa och tröst-tuggisar till mig...... ;/
Jajja!!! Vi var å kollade på småskrällena då de var 4 veckor - fi-fasen, det kryllade ju bara av dem!! 8 st små odågor - tänk er,,, och alla bara tyckte att de var "sååååå gulliga" Hm! Så snart så står det en Raptor på våran gård,,,, visserligen har ju hussen önskat sig en sån (Ford 150 Raptor) men tanken var kanske inte i form av en hund då ;)
Båten har vi varit och prov-sjö-satt, vi tog en tripp ut till Klubbviken, där vi käkade och jag blev serverad eget vatten minsann - fick mig även lite matrester... Det är som ordning på personalen där ute - Trevlans!
Matten å Hussen har ju börjat att träna på nåt som heter Crossfit Holistics,,, Det måste vara jobbigt alltså!! De är borta ca 1, 5 timma inkl. restid... Då de kommer hem så är de helt utmattade och ser ut som två smashade tomater - kan ju inte vara nyttigt!! Fast det fina i det hela är ju att de brukar göra underbart goda shakes med bär, grädde, mjölk å prottepulver - får erkänna att jag tigger som en hund för att få smaka - det är ju viktigt med proteinintaget .... har jag hört... =))
Nä hörninini,,,, må väl och ha en riktigt fin sommar allahopens! Rapporter om nytilskottet, bravader och semester kommer sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0