Vinter på g... å andra tokerier...

Dax å plita ner lite... Vet inte hur ni andra har det,,, men min matte håller på att ta kål på mig på morronen!! Jag å Rappe vill ju förstås gärna att hon ska kliva upp mellan 4 (Rappes ideal-tid) och 6 (min ideal-tid..) så att vi får gå ut å pinka och få i oss den utomordentligt viktiga frukosten.... Matten har ju alltid hävdat att det är det viktigaste målet,,, man ska käka ordentligt på morronen osv.... DET tycker vi åxå! MEN sen tycker jag att hon kan ta och gå och dra sitt gamla täcke över sig och slumra en stund till... typ som hussen gör.... Jag och hussen tycker att det är viktigt med skönhetssömn,,, särskilt på morronen.... Nä DÅ ska vi - efter det att hon utfodrats, kollat nyheter, mail å fejjan- ut å lufsa... Suck!! Nu då Rappson blivit lite större så blir det ju då lite längre svängar.... Jag brukar ta rygg på matten - dels för att kunna vika av vid lämpliga go-dofter,,, sen ids jag faktiskt inte flänga omkring med lillskrället hela tiden.... Det får räcka med ett till två ryck på en runda...
Här i veckan så har vi fördelat arbetet lite jag och Rappe.... Jag har tuggat lite i en av mattes fleecjackor, rivit ner hussens Peakjacka (dock lagad sen min tidigare inventering av hans fickor), knyckt en halv påse bröd,, strimlat 2 disktrasor - men matten hade ju köpt en annan sort av wettex....inte den gamla hederliga, goa, skumgummilika... jädra sätt att hålla på att byta det som man varit inkörd på i flera år!! Dessa gick i alla fall inte att äta! ;( RappeFnappe har fixat så att matten blev ersättnings-skyldigt till en present som Hussen fått av just Rappe,,, för att Rappe tidigare behövt skrota sådana.... nämligen kalsonger!! Jodå hussens nyaste fick han tag (tugg) i.... Så matten for å köpte 3 nya IGEN.... Jag försöker ju lära han allt jag kan,,,, men det är inte lätt ;)
Min matte tillhör ju den lite skeptiska typen till hokus-pokus, vitaminer, doktorer osv... Hon har i af haft lock i öronen en tid.... Det surrades visst på jobbet om Öronljus (hahaha...) Jodu,, det inhandlades... instruktioner lästes:... man skulle ha sin partner att tutta på ljuset som skulle placeras i örat... ligga bekvämt och ha stämningsfull harmonisk musik i bakgrunden.... Gärna vila en sådär 10-20 min efteråt... Jodå! Hussen tuttade på,,, men var vid tidpunkten mitt i matlagningen (skulle till att skära upp bacon..........han har inte riktigt fått in samma rutin som matten har vid lämnandet av mat..... :) DÅ hördes ett duns i från köksbänken,,,,,, RAAAAAPPPPEE!! (Heja! ungen) Han slurpade i sig nästan hela baconpaketet (ex plast....) jag fick mig en liten smakbit..... ;) Ungen har ju dock ännu inte lärt sig att stjäla med finess som jag, syster Maya och fler i släkten kan... I allafall så hade ju matten liiiiite koncentrationssvårigheter med ljuset i örat, o-glad husse och ändå rätt nöjda å mätta hundar ;D Lille Rappe var då nöjd,,, men förstod på nåt vis att det inte var läge att ligga i köket och tigga vid spisen just då.... Jajja!! Tips till er slyngelhundsägare; Ge dem först kvällsmat, sen ett paket bacon så sover de minst till 7.30 på morronen!!
Nu har det ju blivit nyordning i huset... Hussen har ju börjat att jobba på hemmaplan,,, så min säng som jag haft för mig själv och matten varannan vecka är numera ockuperad vareviga natt!! Vi hade väl lite diskussioner om huruvida jag skulle få ligga kvar på hussens kudde eller icket... Det slutade med att han kan ju ta den där gamla kudden då,,, det är i allafall skönare att sova i fotändan :/ :) Må gott alla och gör änglar i snön med nån snoris om ni stöter på nån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0