I´m alive!!

Hallå allahopen! Så är jag äntligen tillbaka i bloggandet efter snart ett års "morbror-ledighet".... Jag ska säga att det tar på krafterna att ta hand om detta avskräde som min syster fixat fram.... Hoff!! Det är tur man är en stadig kille i sina bästa år för annars hade man ju fått en större släng av psykos.... Det har inte varit en lätt tid, och man har ju även några år till att styra upp skrället tills han blir som en hund.. Mormor Ewa har ju sagt att vi tervaneser blir lugnare vid 4 år.... För mig tog det ca 5 år (++).... Så för RappeRapp tar det väl en 15 år då ^^ ;)
Tokar! - se ovan.. Raptor å hussen in action... Det har ju hänt en hel del under året... Jag har börjat som grävmaskinist på deltid i husssens firma (ok.... del-del-tid, jag arbetar vid tillfälle ;) ) Jag har fått en egen plats i husses grävare där jag kan hålla koll på honom, det är faktiskt skitskoj! Dessutom så finns det ju en massa givmilda snubbar som kan ge mig gotta på rasterna - man måste ju för bövelen få lön för sitt arbete =D
Moa (matteungen) har dragit till Frankrike och jobbar på en fin hästgård som aupair, men åxå med hästar... Hon trivs visst kanoners. Flizan, min lillbrutta <3.. är hos Moas kompis Moa under tiden.... Men snart kommer de hem - tjohoo!! Det är som länge sen man myst med brudarna :* :* Matten har fullt upp med att flänga med Rappe på div. träningar (hm! de fikar säkert mest ^^) och tävlingar.... Går visst hyfsat har jag hört ^^... Tack och lov så slipper jag endel, men jag måste fortfarande med på dessa jädra morronprommisar i tidiga ottan, då man kunnat ligga å slappa i sängen nån timma till... Jajja! Här för nån dag sen så hittade jag en massa godoft på våran morronrunda, som jag vältrade mig i --- matten blev dock inte lika förtjust... kl 5.30 på morronen då hon hade bråttom till jobbet... Ni som har småslynglar i familjen... Har ni märkt att det bjuds på en massa go´saker hipp som happ.... För att de ska "lära" sig saker.... Tips! Försök att verka engagerad ni åxå så ska ni se att ni åxå får gotta! Sen ska det motioneras... vilket för mig är överskattat... Man kan köra ca 2 manglingsrace i början på prommen - sen räcker det! Cykling är däremot rätt skoj, då även de bekväma 2beningarna kan hänga med utan att låta som de håller på att krevera av andnöd,,, den där jäddrans Fnaptor börjar vara så jäkla snabb och även uthållig, så snart kanske det inte är så kul med cykling i af....
Stjälandet sköna konst har jag då lyckats lära den lilla,,, men har gillar inte de delikata disktrasorna, vilka är ytterst svåråtkomliga då matten å hussen efter ett gäng år med mig, sällan råkar lämna de framme (MEN. det förekommer :D ) Rappe har blivit en nästan utomordentligt bra tjuv,,,, Förra veckan lyckades han stjäla mattens halva hammis - hon fick telefonsamtal mitt i maten... 2 mackor... den 3:e drog matten ur gapet på honom, där hade han dålig timing - suck! Han är ju lite finurlig och hämtar saker åt matten... Särskilt på morronen då han tycker att hon morronfikar för länge.. så han kan komma med sockar, trosor, tröjor (han kan hämta själv från klädsträcket alt tvättunnan, stenar från stensamlingen, tejprullar, kådsalva - ja allt som ligger löst och som han tror har nåt bytes värde - herregudens vilket slöseri på energi! Vänta några år så kommer han väl på att man bör spara på den :) Det investerades i garderober för hussens och mattens ytterkläder, vilka jag brukar grundligt inventera på ev. frolicsmulor å annat gotta, i bland är det ju så dålig kvalla på kläderna så att de "råkar" gå sönder dessutom... Sååå det skulle bli finemangens med skjutdörrs garderober som inte Tutar kan öppna...HAHAHAHA säger jag bara - tji fick de! Det inte mästertjuven Tutson kan öppna .... Är låst... Det är ju bara att gnugga näsan mot glaset - (ni ska helst ha en tålig näsa) - så ... Sesam - de öpnnar sig!! Bara att ta för sig! Så kännetecken på mattens och några av hussens kläder är trasiga vänsterfickor (godisfickorna) i mer eller mindre omfattning..... Men nu blir det visst slut på detta åxå - lås skall inhandlas! :/ Snart så vankas det 80 års kalas för husseMamman Kerstin - oooh det blir mycket gotta,,, samt en hotellvistelse med matten, hussen å slyngeln - vi ska visst ha "träningshelg" med småkrokodilerna (Rappe å syskon)... Ska bli skoj i af --- brudarna kanske har vuxit till sig ;pPpP Ha det gött alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0